Op 26 November was het zover, na enkele dagen opbouwen, stond er een tent bij de schuur aangebouwd. Omdat we op dat soort momenten ook een goed team zijn kan je in een paar dagen toch iets geweldigs opzetten, mannen bedankt!! Vanaf 20:00 uur begon het langzaam vol te lopen, en uiteindelijk stond en zat het goed vol met bijna 190 mensen en kinderen. De tijd vliegt op zon avond..... maar na bijna 8 uur feest is het een keer goed geweest. Toch nog even terug naar de cadeaus, er zaten een aantal hele speciale tussen, die gaan we niet apart noemen, maar laten we zeggen dat die enorm gewaardeerd worden. Eén cadeau was zeer bijzonder namelijk van het bedrijf Egafloor, hun hebben een zeer mooie sponsoring aangeboden voor volgend jaar! Jos en Jeffrey bedankt! Het logo van EGA-Floor-tec zal vanaf Zwolle op onze trekker staan. Egafloor is specialist in gietvloeren, neem een kijkje op de website! http://www.egafloortec.nl/ Op dit moment zijn we toch ook al weer bezig met de Forza, de cilinderkop ligt er weer op, de koppeling word binnenkort gekeurd en hij word klaar gemaakt voor de wedstrijd in Zwolle waar we aan de start zullen verschijnen met "de Pupe". Graag tot ziens! Mooi nieuws aan het einde van het seizoen !!! De week voor Meerkerk werd de trekker goed nagekeken en doorgelicht. Er kwamen toch wat lekkagages aan het licht waar we wat aan moesten doen. zogezegd zogedaan. En dat is gelukt, voor het 4e jaar op rij hebben we onze klasse gewonnen, na een makkelijke full pull kwamen we in de pull off tot ruim 90 meter, een afstand waar de andere finalist zich op stuk beet. Het blijft mooi om in Tonden te winnen! Helaas konden we niet meer aanhaken in de 3.6 ton omdat de koppakking niet lekker meer was. Dit jaar was de wedstrijd georganiseerd door tractorpulling Bakel, aan het weer kon het niet liggen want het was al een tijd mooi weer. Toch was de baan niet super taai wat hij wel eens is geweest. In de hoogste versnelling ramden we er een full pull uit die ook zo in de bult had kunnen eindigen, dat blijft toch een supergevoel om met die snelheid op de achterwielen over de baan te rammen. Dat de sleepwagen niet heel zwaar stond bleek aan het aantal finalisten, maar liefst 8. Met een voorsprong van 9 punten gingen we van start, dat betekende dat mocht Belazerus 1e worden wij minimaal 7e moesten worden om kampioen te worden. Normaal moet dat lukken maar je weet het nooit met een mechanische sport. Er werden vele scenario's uitgedacht waar we ons op probeerden voor te bereiden maar het blijft altijd spannend. We zijn ruim op tijd vertrokken om het scenario van een lekke band voor te zijn, er werd zelfs een krik van huis meegenomen. We beleven momenteel prachtige tijden met de Forza, genieten dus zolang het duurt. Er lag een mooie strakke baan met genoeg grip. Martin zette een prachtige eerste run neer wat ook een full pull werd. Er waren wel wat zorgen omdat de electrische waterpomp haperingen vertoonde. In de finale run zat hierdoor wat stress, terug geschakeld, lang op de koppeling en geen goede verversing van de intercooler, brachten de Forza tot 102,75 meter. Hier ging De Beer ruim een meter overheen echter bleven de Belazerus en Sprenkels er achter steken. Moooiiiii toch een tweede plaats, en een compleet Fiat podium. We staan in de competitie weer gelijk met De Beer. Jeroen mocht ditmaal de Forza besturen, dat bleek gelijk een probleem want de Forza had eerst zin om flink naar links en daarna naar rechts te gaan. Aangezien Jeroen nog nooit had hoeven bijremmen in het verleden, was dit gelijk een nieuwe ervaring. De afstand was net niet genoeg voor een finale plaats, maar omdat het tevens de proeftrek was werd de trek overgedaan. De officiele trek was ook nog wat onrustig maar wel een stuk gecontroleerder. er werd bijna 105 meter op het bord gezet met een Forza die diep diep diiiiieeeeep onderuit moest, pfff wat een lange adem heeft hij momenteel. Ook werden wat koppeling problemen opgelost, er leek een zwaar punt in de bediening te zitten. Aanstaande vrijdag gaan we naar Putten, op deze altijd mooie wedstrijd op een prachtige locatie gaan we ons best weer doen. Graag tot ziens Ruim een week later was het tijd voor Erichem, de seizoens opener. Het weer was nu juist wel goed, erg goed. We hebben gelijk een technische keuring ondergaan en alles was zoals verwacht naar behoren. De baan was verraderlijk, een kleilaag op veen grond, de zware sleepwagen veerde er over heen. Onze run ging redelijk, we kwamen niet aan de goede kant uit en kwamen grip tekort. Met een 4e plek waren we redelijk tevreden, mede ook omdat er veel trekkers binnen een meter zaten. Belazerus, De Beer en Sprenkels namen in die volgorde de hoogste prijzen mee naar huis. Het weer was een ander verhaal, dat het in een week weer zo kon draaien, het voelde weer ijskoud aan, maar in ieder geval wel droog. De Forza houd schijnbaar wel van kou, na een wat springerige start zette hij de rug krom op een zeer goede baan en sprinte in korte tijd naar ruim 106 meter. Omdat de rest van het deelnemersveld niet boven de 98 meter kwam was dit ruim voldoende voor de eerste plek, grote ontlading bij ons team was het gevolg. Yessss. Het was overigens een compleet oranje podium, samen met De Beer en Sprenkels was het een Italiaans Fiat feest op het podium. De Beer trok een full pull van 118 meter....... tja kom daar maar eens aan, dat lukte niemand ook ons niet maar 112 meter was wel genoeg om samen met De Beer finale te rijden. En nu? We hebben nog wat mooie Fiat 850 onderdelen en een complete oude Fiat puller gekocht. De puller heeft zijn sporen in een grijs verleden dik verdiend, ooit nog slepkampioen!
15 december, Mooi nieuws aan het einde van het seizoen !!!
Nadat het kampioenschap was binnengehaald moest dat natuurlijk ook gevierd worden.
Daarom werd er een datum geprikt en de eerste voorbereidingen voor een feest vonden plaats. Uiteindelijk kwam er een flinke gastenlijst, dat betekende ook een flinke tent. Maar eerst werd de schuur flink schoongemaakt en opgeknapt. De zolder was een ongelofelijke berg met onderdelen geworden, hier hebben we voor een gedeelte klein geld van gemaakt. Ook zijn er een paar stellingen gemaakt, waardoor we alles gesorteerd konden opbergen. Ook het vloeroppervlak werd tactisch uitgebreid zodat alle onderdelen die we beneden niet meer nodig hebben konden verhuizen naar de zolder.
Oranje kleuren voerden de boventoon zoals het hoort en de Forza stond er tussen te glimmen.
Aangezien het toch behoorlijk koud was op die dag hadden we een dikke kachel gehuurd om de temperatuur in de tent op 20+ graden te houden.
De opkomst was erg goed te noemen!
En onder het motto "liever te dik in de kist dan een feestje gemist" werd er flink gegeten en gedronken.
Met dank aan Slagerij de Graaf uit Apeldoorn! welke heerlijk eten serveerde, toppie!
Team Rolf Wijn bedankt voor de het vlotjes laten verlopen voor de drank catering. toppie!
DJ Bart vd Linde zorgde voor een strak stukje muziek.
En Johan van TPmoviechannel.nl had een fantastisch filmpje voor ons gemaakt met het overzicht van het seizoen! Johan nogmaals super bedankt!
Iedereen die er was, bedankt voor de cadeaus, komst en gezelligheid!
Wij kijken terug op een prachtig feest en zullen dit nooit vergeten!
Team Forza Fiat
4 oktober, Nadat het kampioenschap was binnengehaald moest...
Het was er al een tijd niet meer van gekomen, maar daar waren wat redenen voor.
Na Harskamp was er de wedstrijd in Oudenbosch, Evert Jan zat weer op één of ander subtropisch eiliand in de noordzee voor de kust van Terschelling, dus de overige teamleden gingen vol verwachting op pad. Het ging ze goed af, de missie was voorin mee blijven strijden en niet teveel punten verliezen op de volgers in het klassement. En dat lukte perfect, sterker nog we wisten uit te lopen op nr. 2 en 3 van het klassement door 2e te worden achter Richard Sprenkels die lekker op stoom begint te komen.
Met een punten voorsprong van 21 punten maakten wij ons op voor de voorlaatste wedstrijd in Meerkerk. Het kon dus zo zijn dat de competitie beslist zou worden in Meerkerk, zowel direct als officieus, een 7e plek was genoeg voor.....
Dan de wedstrijd zelf. Nadat er op de 3,4 ton whatsapp al druk gespeculeerd werd over kampioenschap, bier en feest, maar het moest eerst nog gebeuren. De afspraak was dat we pas gingen uitpakken als het ook werkelijk zover was.
En dat was maar goed ook, nadat er al een aantal trekkers zich gekwalificeerd hadden voor de finale moesten wij voor de sleepwagen, langzaam optoeren, rook, weinig turbodruk, meer optoeren, op de koppeling nog steeds geen turbodruk, 30 meter in zicht nog steeds geen vuur in de motor.... aaaaarrrrrrggggggg neeeeehhh.. Wat wij niet voormogelijk hielden na een technisch goed jaar voor de Forza gebeurde toch, omdat we over de 30 meter waren mochten we niet opnieuw proberen, en een laaste plaats was het gevolg.
Dit was een moment zoals wij het nog niet eerder hadden meegemaakt. Achteraf was het onze eigen schuld, na het sleutelen zijn we simpelweg een slangklem van de turboslang vergeten aan te draaien, laten we het houden op teveel stress en spanning.
De week erna was het even slikken en weer doorgaan want de wedstrijd in het altijd mooie Tonden stond voor de boeg, en zoals altijd gaan wij naar Tonden met het mes tussen de tanden. We waren er op gebrand om de slechte smaak van Meerkerk weg te spoelen.
In de week voor het NK in Bakel moest er nog even flink gesleuteld worden aan een nieuwe koppakking en ook de koppeling had onderhoud nodig.
Dan het NK zelf, een dagwedstrijd waar je je gedurende het seizoen voor kunt plaatsen. Wij hadden ons natuurlijk ook geplaatst. Het blijft mooi om de titel Nederlands Kampioen te halen.
De finale run was net iets minder als de full pull, er moest twee keer geremd worden om de goede koers te houden, dit kostte snelheid. Dat Sprenkels goed bezig is liet hij zien in de finale, hij zette de Fiat een kleine meter over de Forza heen, Richard gefeliciteerd! Dat betekende voor ons een tweede plek hier waren we blij mee. Van de andere finalisten wist Red Pearl de derde plek te behalen waar zij ook dik mee tevreden waren na een moeilijk seizoen.
En dan kwam voor ons de wedstrijd van het jaar, de beslissing om de competitie titel in Halsteren.
Aangekomen in het zonnige Halsteren lag er een prima baan, misschien wel één van de beste van dit seizoen, dat samen met de Big Benz sleepwagen dan weet je dat je je schrap kan zetten. Nadat promovendus Spetznass en mooi proeftrek op 93 meter had neergezet waren wij aan de beurt, de sleepwagen was blijven staan dus het was meteen alles of niks. En gelukkig werd het..........ALLES....... zoals vaker dit seizoen ging de Forza heerlijk in de ketting hangen en sleurde de sleepwagen naar bijna 109 meter. Ons gevoel zei dat dit goed genoeg moest zijn voor de 7e plek dus de eerste gebalde vuisten waren te zien, wat een ontlading. Dat de run goed was bleek toen er maar 4 trekkers boven de 100 meter kwamen en eigenlijk kwam niemand in de buurt van 109 meter. Dat betekende dus ook echt dat wij vanaf dat moment kampioen waren !!! Maar we wilden ons toch ook nog even goed laten zien in de finale wat ook goed lukte, er kwam niemand voorbij onze afstand wat ons de 7e overwinning van dit seizoen opleverde!
Sprenkels liet opnieuw van zich horen door tweede te worden en ook de Belazerus liep strak naar de derde plek.
Dat betekende voor ons toch een super afsluiting van het seizoen. Nadat het in Meerkerk niet wou lukken konden we dit gelukkig rechtzetten in Halsteren.
Na de wedstrijd werd er lekker bier gedronken bij de vrachtwagen door de 3.4 ton SS deelnemers.
Onderweg naar huis regende het felicitaties op facebook en whatsapp, wat mooi en een lekker gevoel!
Dit was tevens de laatste wedstrijd van het seizoen, het is dus een prachtig seizoen geworden waar we met heeel veel plezier op terug kijken. over enige tijd zullen we een nabeschouwing op de website zetten.
Graag tot ziens!
3 Augustus, waar zijn we nou helemaal mee bezig?
3 Augustus, waar zijn we nou helemaal mee bezig?
Nou dat zal ik vertellen, 8 Juli stond de wedstrijd in Putten op het programma. De wedstrijd word ook Beach pull genoemd, lekker pullen op het strand, nou echt niet, dat doen we op de perfecte kleibaan die er altijd klaar ligt voor ons op vrijdag avond.
Nadat er twee proeftreks waren geweest werd de wagen nogmaals verzwaard en toen hadden wij de proeftrek. Geen probleem voor de Forza, hij ging ruim over de full pull lijn. gelukkig bleef de afstelling van de sleepwagen staan omdat we niet zitten te wachten op 3 runs.
nadat de hele klasse was geweest was er niemand aan de full pull gekomen, dus moesten we in de finale nogmaals ons best doen, dat is gelukt, we waren in de finale 5.5 meter verder dan nr. twee Richard Sprenkels en nr. 3 Red Pearl. Het blijft dus lekker lopen en we bouwen onze competitie voorsprong uit naar 18 punten.
De dag na Putten hebben we ons beste beentje voor gezet op de locale wedstrijd in Klarenbeek. Dit is tevens de thuis wedstrijd voor Martin en Ronald. Helaas was de baan van bedenkelijke kwaliteit, er was in de voorgaande week zoveel water gevallen dat het er op leek dat het een uur geleden had geregend.
Maar goede of slechte baan we doen ons best, met zachte banden, lange trekhaak en gewicht achterop konden we redelijk opweg komen en bij ruim 70 meter was het over.
Ook de tweede trek was vergelijkbaar, toch nog een tweede plek tussen de 3,6 ton SS trekkers.
op 15 Juli in IJzendoorn was het allemaal anders, er lag een listig baantje, zeker niet slecht maar moeilijk in te schatten. Wij waren als laatste aan de beurt en hadden reeds kunnen zien dat onze grootste concurrenten van dat moment al boven de 100 meter zaten, en dus in de pull off.
Dat liep effe totaal anders als gehoopt, de Forza kon geen grip vinden op de baan en begon te bokken en kwam niet op snelheid.......een 8e plek is het resultaat. We blijven eerste maar de concurrentie komt zo snel dichterbij.
De Beer, Belazerus en Forever blue namen de prijzen in die volgorde mee naar huis.
Na veel hoofdpijn en buikpijn zijn we toch maar is gaan kijken waarom het niet wou lukken in ijzendoorn. Tijdens de run had Evert Jan de koppeling duidelijk geroken bij de start wat nog niet eerder was voorgekomen. Na onderzoek bleek dat de koppeling van voor tot achter behoorlijk slijtage vertoonde, dit hebben we opgelost in de week voor Harskamp.
Was Ijzendoorn nu een ommekeer en gaan de prestaties achteruit????
In Harskamp lag het antwoord.
30 Juli, Met toch meer spanning dan normaal gingen we naar Harskamp, helaas zaten een paar kleine regenbuitjes Harskamp te plagen, maar dat mocht de pret niet drukken. Harskamp laat altijd mooi zien wat je met veel vrijwilligers kan neerzetten, een prachtig wedstrijd terrein en veel publiek. Door de regen werden alle klasses afgewerkt met floating finisch, dwz zover je kan ook na 110 meter. Daar maakte de Forza als 4e deelnemer handig gebruik van. Na een strakke start, (koppeling is weer lekker!), kwam de snelheid er goed in, en de massatraagheid bracht ons naar ruim 119 meter.
Nadat er 14 deelnemers waren geweest stond onze afstand nog steeds als verste op het scorebord. joepie gelukkig pffffff spannend, we kunnen het dus nog wel.
We lopen in de competitie verder uit op nr. 2 en 3, welke nu gelijk met elkaar in punten staan.
Belazerus en Golgend Eagle gefeliciteerd met de andere podium plekken.
Al met al wordt het steeds spannender voor ons, natuurlijk gaat het harstikke goed, maar nu willen we ook graag meer, maar dat is nog lang niet beslist met nog 3 wedstrijden voor de boeg.
12 augustus gaat Jeroen en de rest van het team proberen om zoveel mogelijk punten te verzamelen in Oudenbosch, we zijn benieuwd.
6 Juli, we beleven momenteel prachtige tijden met de Forza ...
Na Staphorst was het tijd voor Hoogblokland, Evert Jan was weer gas aan het produceren op de noordzee, dus Martin nam de honneurs waar.
De week erop is het tijd voor Made, dit is de grootste wedstrijd van europa met 3 banen en 3 dagen pulling geweld. Wij mogen zoals altijd aantreden op zaterdag, op de middelste baan. Een groot nadeel van de middelste baan is dat je niet effe langs de baan kan lopen om de kwaliteit te beoordelen.
Dat deze afstand erg goed was bleek toen er nog 3 FIAT's op exact 100,00 , 100,08 en 100,20 meter uitkwamen, een dikke Fiat finale. Wie had dat gedacht. In de finale had Jeroen de concentratie op 100 %, hij zette een strakke run neer wat ook genoeg bleek voor de winst. We staan weer aan kop van de competitie.
Na Made was het tijd voor onderhoud, dat was nodig ook. Moeilijk schakelen en zwaar lopen van de versnellingsbak vermoeden wat problemen, deze werden ook gevonden. Twee lagerbussen waarover tandwilen draaien bleken warm te zijn geweest en waren krom getrokken. Hiervoor hebben we nieuwe lagers gedraaid. Ook de cilinderkop is een zorgenkindje, hier zit nu toch wel een hele dikke scheur van uitlaat naar inlaat kant, omdat dit minimale problemen opleverd op dit moment laten we de cilinderkop lekker zitten zolang hij het goed doet. Een andere frisse kop ligt zo goed als klaar.
En dooorrrrrr naar Speuld op 1 Juli. Na een hele vochtige week waren we benieuwd of dit evenment wel kon doorgaan. Het parkeerterrein bleek een modderpoel maar de baan was best goed. Er werd wel met floating finish gereden omdat er continu regenbuitjes voorbij trokken waardoor de baan onder het plastic kwam te liggen. Er waren al mooie afstanden weggezet voordat wij ons mochten uitleven. Toch wel weer spannend als de trekker op de operatie tafel is geweest of alles weer functioneert zoals je verwacht. Maar de Forza bleek goed door de narcose te zijn heengekomen en had er zin in, in volle vaart reden we 3 meter voorbij aan de tot dan verste afstand. De afstand werd niet meer overtroffen dus we waren opnieuw eerste !!!!
Dit maal geen compleet Fiat podium, de Belazerus loopt ook weer akelig goed, werd tweede maar blies er wel een turbo af......vlak voor het einde van de run. De Beer houd ook vast aan een supersterke reeks en werd derde, ze hebben nog geen podium gemist en blijven ons op de voet volgen.
We staan dus nu nog steeds eerste op de ranglijst, maar het zal niet makkelijk worden om dit vast te houden, we merken dat de concurrentie niet stil zit en een foutje word direct afgestraft!
De zaterdag erna gaan we ons laten zien in Klarenbeek, de thuiswedstrijd van Martin en Ronald, niet voor punten maar voor de supporters en ouderwetse Klarenbeekse eer!
7 Juni, het zijn momenteel leuke tijden voor het Forza Fiat team!
Het zijn momenteel leuke tijden voor het Forza Fiat team!
De wedstrijd in Wekerom ging niet door omdat het weer dermate slecht was dat je beter kon wintersporten dan iets doen waarbij een beetje zon hard nodig hebt. Dus de Forza kon nog iets langer op stal blijven staan.
Na Erichem hebben we snel opgeladen en zijn doorgereden naar onze locale wedstrijd in Terwolde, hier laten we nooit verstek gaan. Aan het einde van de wedstrijd kon Jeroen nog even een mooie demo weggeven.
Een week later was de goed georganiseerde wedstrijd in Stroe aan de beurt. De parijs-dakar truck van onze sponsor Hamer werd weer van stal gehaald en trok weer veel bekijks, prachtig om zon sponsor te hebben!
Dit betekende ook gelijk plaatsing voor het NK en we stonden gezellig saampjes met Belazerus en De Beer aan kop van de competitie.
Omdat de koppeling nog wat onwennig overkwam hebben we deze afgesteld en tevens regulier onderhoud gedaan aan de Forza, en verder lekker vertroeteld. Nergens aankomen!
3 juni was het tijd voor Staphorst, mooi weer, mooie locatie, beste baan, veel publiek en veel zin, wat zou er gebeuren? Door wat tijdgebrek konden alleen trekkers die een full pull trokken, finale rijden.
Tja dan moet er dus iets anders als de eerste run, anders blijf je er zeker achter hangen. Omdat wij de indruk hadden dat de Forza het de eerste run niet echt moeilijk had, hebben we op het allerlaatste moment besloten om op te schakelen, en dat was dit keer een goede beslissing, de Forza had nu beduidend meer moeite om op snelheid te komen maar dit lukte wel waardoor we 60 cm verder kwamen dan de de Fiat van de Beer.
Opnieuw een eerste plaats, poe dat zijn we niet echt gewend, we staan nu alleen aan kop van de competitie. Aan het eind van de run liep de turbo wel lichtjes aan, daar zullen we wat aan moeten doen. Daarintegen liep het nu perfect met de koppeling.
Aankomende twee weekenden zullen we al weer moeten aantreden in Hoog Blokland en Made. We hopen dat we nog wat langer mogen genieten van mooie resultaten.
12 April, hooste tijd voor een update, we hebben...
Hooste tijd voor een update, we hebben niet stilgezeten ook lijkt dat misschien van wel.
We dachten niet zoveel te doen aan de Forza, echter hebben we toch besloten om er een andere krukas in te leggen. Er bestaan voor een Fiat 850 verschillende types krukassen, in de volksmond massieve en holle krukassen, na de klapper in Staphorst was onze massieve krukas licht krom, deze hebben we laten richten en slijpen, dit was niet op tijd klaar voor Zwolle alwaar we dus met een holle krukas hebben gereden. De massieve krukas, waar we het idee van hebben dat hij toch net iets sterker is ligt nu weer in de Forza.
Bij deze willen we van Geffen AMS bedanken voor het balanceren van onze krukas!
Tevens hebben we kleine dingetjes aangepakt, de datalogger uitbreiding funtioneert ook weer naar behoren.
We hebben nog wel wat plannen op stapel staan die we in het seizoen gaan oppakken.
Op dit moment staat de Forza te wachten op koningsdag Wekerom!
We zijn superverheugd om te kunnen melden dat enkele sponsoren hun toezegging hebben gedaan voor 2016 zoals : Hamer installatie techniek, Mitas tyres, en Beta Tools benelux, H. Witteveen mechanisatie en Van Geffen AMS, we zijn supertrots dat we deze bedrijven opnieuw op onze trekker kunnen laten zien.
30 Januari, het seizoen is van start! De eerste wedstrijd zit er weer op!
Het seizoen is van start! De eerste wedstrijd zit er weer op!
Eind december was de motor weer terug, lijngeboord, uitgekotterd en gevlakt, dus eigenlijk weer als nieuw.
We zijn gelijk begonnen met de aanpassingen die we zelf nog doen aan de motor, zoals bijvoorbeeld sterkere kop draadeinden met tevens grotere diameter.
Ook zijn er weer wat aanpassingen gedaan om verplaatsbaar gewicht te winnen, ook dat is weer gelukt, het dieet heeft 30 kg netto opgeleverd, Toppie!
Dit is onderandere gelukt door lichtere remschijven, superstrak laser gesneden schijven door Reny, welbekend van de minipuller.
De week voor de indoor wedstrijd van Zwolle liep de trekker weer, maar moest nog wel wat aanpassingen ondergaan om de voorgaande schade te voorkomen, hiervoor hebben we stalen tuimelaar stands gefreesd.
Natuurlijk moest de "pupe"er ook nog op, door wat verandering in maatvoering werd de pupe flink aangepast. het blijft lachen met de "pupe"perikelen.
Voor de wedstrijd in Zwolle hadden we onder de sponsoren kaarten verdeeld, dus de druk was toch wel hoog om na de turbo flop van vorig jaar, om nu iets te laten zien. En dat is denken we gelukt. We hadden de proeftrek en gingen toch in een lekker tempo richting de bult! Helaas ging de sleepwagen zwaarder, maar geen probleem, de Forza was goed door de stressvolle eerste trek heengekomen. Opnieuw werd een fullpull getrokken, de enige van de 3.4 ton, dus mooi wark!
Helaas verliep de finale niet als gehoopt, er kon geen goede grip worden gevonden, dit resulteerde in de derde plaats, ook niet verkeerd omdat we toch met een compleet nieuw opgebouwde motor rijden. Dus dik tevreden.
Al met al was het een prachtige show, Arco (speaker) en de hele aankleding van Zwolle maken het tot een spektakel eerste klas.
Deze spullen zijn deels al verkocht en deels aan de toch al niet geringe voorraad toegevoegd, ach ja, sommigen zeggen de beste raad is voorraad.
Aan de Forza zal niet zoveel meer gebeuren, alleen hier en daar nog wat dingen netjes maken en afwerken.
Het schijnt dat er nog een indoor wedstrijd zit aan te komen in Assen, het is nog niet zeker of we daar gaan/mogen aanhaken.
Een paar mooie berichtjes tot slot, Loonbedrijf Brouwer en DDG Techniek hebben hun sponsering ook voor 2016 toegezegd, bedankt!