Jaar overzicht 2014
Jaar overzicht 2014,
Het jaar begon met een redelijk hoog stress niveau. De Forza was van het eerste tot laatste boutje gedemonteerd, en de nodige veranderingen en aanpassingen kosten een hoop tijd. Gelukkig hielden de bedrijven waar we mee werkten zich keurig aan de afspraken, daarvoor bedankt: Koebrugge metaal, Post en Dros, Van Geffen, Basic dataloggers, Boonzaayer, Cees Effect en Promohouse.
Ook werden sponsor afspraken verlengt (Boonzaayer, Hamer, Brouwer Witteveen, Hendriks en Cees Effect) en nieuwe sponsors werden welkom geheten, Van Geffen, DdG techniek en (Beta / Dirk Geurts), ook daar is zeer zeker een "bedankt" op zijn plek!
Tijdens alle hardware veranderingen werd in samenwerking met "Pulling Art" een nieuw logo ontworpen, we zijn al langer gecharmeerd van de ontwerpen van Pulling Art en hebben er dit keer werk van gemaakt, een prachtig logo was het resultaat met als extra een nieuw motorkap design, Marco Mathijssen bedankt! en natuurlijk Boonzaayer en Cees Effect voor de uitvoering bedankt!
Ook was het tijd om de website een nieuwe look te geven, dit is op een geweldige manier ingevuld door onze trouwe website beheerder, Rein super bedankt! De website word ook perfect aan gevuld met filmpjes van Tractorpulling tv.nl, bedankt Johan!
Het team werd mooi in de nieuwe kleding gestoken door Beta Tools in samenwerking met Dirk Geurts, Promohouse nam de bedrukking voor hun rekening.
Dan de wedstrijden,
Het seizoen begon redelijk, het was aanvankelijk moeilijk om de Forza recht over de baan te jagen, het vermogen was er wel maar werd niet helemaal effectief omgezet in meters. In Stroe werd een mooie tweede plek behaald.
Op de wedstrijd in Oudenhoorn liep de trekker nog beter, echter gaf dit nieuwe problemen, namelijk versnellingsbak problemen.
Deze problemen lieten zich niet zo makkelijk oplossen dan aanvankelijk gedacht, en de bak moest uit elkaar, hiermee hebben we wel 3 wedstrijden lopen tobben en dus goede resultaten verspeeld, tot overmaat van ramp koste het in Meerkerk ook nog de turbo, deze had toch te lijden gehad onder het geweld als 700+ pk ongecontroleerd vrijkomt.
In Putten konden we onder toezicht van sponsors en familie nog wel een mooie afstand neerzetten waarmee we derde werden.
In de competitie blijven we zweven tussen 4e en 5e plek.
Het mooiste van de competitie bleef bewaard tot het eind. In Bakel zat het een keer mee en werden de goede keuzes gemaakt en werden we eerste, wat een opluchting als het toch een keer meezit. Hiermee stalen we de 4e plek in de competitie, kortom toch nog tevreden. Meer zat er dit seizoen niet in.
De lokale wedstrijden waren wel succesvol, Klarenbeek, Lunteren, Tonden en Staphorst werden winnend afgesloten en bij de 6 cilinders werd soms ook kranig mee gestreden, dit onder toeziend oog van familie, sponsors en bekenden.
Technisch gezien was het een vreemd jaar. De motor is betrouwbaarder gebleken dan ooit, behalve kleppen stellen en controles is er niks stuk geweest, de lagers zagen er in het midden van het seizoen ook nog perfect uit. Het is dus een goed besluit geweest om de motor drastisch te verbouwen.
We dachten ook een versnellingsbak te hebben die tegen een stootje kon, dit is eigenlijk ook wel zo, maar we moeten zorgen dat hij goed in de versnelling blijft staan en dan is er niks aan de hand, dit hadden we niet zien aankomen.
Ook de elektrische veranderingen bleken een verademing, geen vage zekeringen, of relais meer, nee alles duidelijk in kaart met een goede voeding is toch zeer prettig. Ook de nieuwe datalogger heeft bijgedragen aan de vooruitgang van Forza Fiat!
Kortom een mooi seizoen, met diepte, maar zeker ook hoogte punten, aan deze hoogte punten klampen we ons vast, en gaan we gebruiken om de Forza nog betrouwbaarder en sterker te maken
Winter plannen.
Het is onlangs bekend geworden dat er hoogst waarschijnlijk een wedstrijd zit aan te komen in de Ijsselhallen in Zwolle, dit zal ons winter seizoen verdelen in twee etappes, want daar willen we natuurlijk van de partij zijn!
Qua veranderingen zijn we ons aan het beraden over hoe we toch eens echt aan de 5.5 liter kunnen komen met Fiat onderdelen.
Zou een nieuwe koppeling er in zitten?
Moet de turbo voorraad weer op peil worden gebracht en blijven we trouw aan Holset H3b turbo's?
Blijven we doorgaan met een lucht / lucht intercooler of gaan we toch over op water slepen?
Hoe houden we de Forza in de versnelling?
Moet de Forza nog verder op dieet?
Waar halen we extra vermogen vandaan?
Krijgen we meer lucht in de motor als we de kop op een andere manier bewerken?
Gaan we opnieuw over op andere banden?
Allemaal vragen waar we in Mei antwoord op kunnen geven, (of we dat doen is de vraag)
Rest mij:
Bedankt sponsoren!
Bedankt team genoten!
Bedankt familie!
Bedankt mede strijders in de Ntto Farmstock en in het speciaal natuurlijk de 3.4 ton supersport
Bedankt vrijwilligers van de diverse wedstrijden die het mogelijk maken om onze hobby uit te voeren.
Graag zien we u weer in 2015!!
1 november, eindelijk weer eens een update, hierin het verslag....
1 november:
Eindelijk weer eens een update, hierin het verslag van de laatste wedstrijden.
6 September, Voor onze sponsor Brouwer en Witteveen reden we mee in de optocht van het plaatselijke oranje feest. We hebben een mooie Iveco gewassen en alles er picobello bijgezet, zie fotos,
Tevens was er nog een slep wedstrijd in Staphorst, aangezien de Forza toch al op de wagen stond konden we zo doorrijden naar de mooi locatie van Staphorst.
We hadden nog iets veranderd aan de setup van de Forza om toch nog wat data op te doen, na een flitsende full pull konden we de finale ook relatief makkelijk op onze naam bijschrijven, helaas hadden enkele concurrenten pech of konden de sleepwagen net niet weg krijgen. De data welke we hadden opgedaan was mooi, maar wel de kant op waar we niet heen willen, dus snel weer terug naar de oude setup.
13 September werd het Nederlands kampioenschap verreden in Tzum, op de wedstrijd in Stroe hadden wij ons hiervoor geplaatst. Het was prachtig weer en het team ging op stap zonder Evert Jan welke niet al te vervelende verplichtingen had in Italië. Martin mocht de pk's van de Forza bedwingen. De week voor het NK was alles dubbel gecontroleerd en de setup op de allerbeste stand gezet, na twee jaar weten we nu exact waar onze pomp moet staan.
We hadden de proeftrek en het bleek dat de wagen moeilijk door de eerste meters te krijgen was, de Forza waaide al uit naar 50 meter, maar er kon nog een versnelling lager gereden worden.
De kwalificatie run ging op het nippertje goed, de Forza had opnieuw moeite met wegkomen bij de start, maar een keer op gang, eigenlijk sterk onderweg, de Forza kon diep gaan en zette de 4e afstand neer in een matige run. De uitgelezen data bleek erg goed, nog niet vaak waren deze temperaturen en drukken bereikt, dus dat gaf hoop........
Ware het niet dat het anders af zou lopen. In de finale kon de koppeling niet optimaal bediend worden om de goede turbodruk te bereiken/houden, na 40 meter was het gedaan, gelukkig mag je dan opnieuw starten op het NK.
In de tweede run van de finale bleken de zenuwen ons parten te spelen, de trekker werd per ongeluk in de lage gearing gezet, en met ongeveer 15 km/hr word je helaas geen Nederlands kampioen. Helaas pindakaas, het was een mooie kans om dicht bij het kampioenschap te komen. Bij deze willen we wel team de Beer feliciteren met de titel, team Sprenkels met de tweede plek en Red Pearl met de derde plek.
Dit is het einde van het seizoen binnenkort een jaaroverzicht.
31 augustus, het seizoen is al weer bijna voorbij, de competitie is gestreden.
31 augustus:
Het seizoen is al weer bijna voorbij, de competitie is gestreden. Het is een late update excuses daarvoor, er is nu echter genoeg nieuws.
Eind Juli zijn we wezen testen in Lunteren, er waren nog wat dingen die we wilden testen maar niet tijdens een competitie wedstrijd, deze test leek goed te gaan, er leek vooruitgang geboekt maar met een andere sleepwagen weet je het maar nooit, we werden toch mooi eerste.
De week erop was de competitie wedstrijd in Harskamp, daar lag voor de 3.4 ton een super baan, daar was zoveel grip te vinden dat de Forza het er erg moeilijk mee kreeg en eigenlijk te snel uit ging, een 6e plek was het resultaat. De verandering aan de Forza leek nog niet echt te werken.
Dan moet het maar weer anders in Oudenbosch, daar had de baan toch wel wat te lijden gehad onder het slechte weer van de dagen ervoor, toch kon de wedstrijd gewoon doorgaan en bleef het bijna droog, er werd een afwijkende strategie gekozen van de andere teams welke goed leek uit te pakken, en de Forza ging vol gas over links tot.... weer versnellingsbak problemen.... Met een 7e plek niet tevreden omdat er toch echt meer had in gezeten.
Op naar Meerkerk, de versnellingsbak problemen waren aangepakt, en dus vol verwachting....
Het was prachtig weer, een mooie locatie, goede baan wat wil je als puller nog meer? Nou nu eens een goede run zou niet verkeerd zijn, hoe anders zou het uitpakken. Na ongeveer 30 meter ging het uitlaat wiel van de turbo er anders over denken, en had zin om de buiten wereld met ruim 100000 omw/min te verkennen, echter staken 4 bouten in de uitlaatpijp hier gelukkig een stokje voor, saldo onderaan de streep: laatste en een turbo van 12 cent per kilo.
We zijn ook de 4e plek in de competitie weer kwijt, jammerrrrrr.
Dan effe weer een ander soort wedstrijd, Tonden!!!!
Elke jaar zien we hier naar uit, het blijft voor ons iets speciaals, en we willen hier maximaal presteren onder toeziend oog van vele vrienden, sponsoren en bekenden.
De reserve turbo werd uit het stof gehaald en moet de laatste wedstrijden van het seizoen nog even maximaal blazen om het seizoen nog iets meer kleur te geven, of liever iets meer turbo druk!
Onze 3.4 ton supersport klasse was goed gevuld met deelnemers, diverse Ntto trekkers waren naar Tonden gekomen om toch nog wat te testen of gewoon om te winnen! Er waren 4 full pulls en wij zaten daar bij, het was geen perfecte run, maar ruim voldoende.
De finale werd relatief makkelijk gewonnen mede door schade bij concurrenten, maar wij weten al langer dat er een super taaie baan in Tonden ligt, waarop menig tandje van versnellingsbak zich stuk bijt! Een prachtig resultaat dus waar wij het voor doen.
Er werd ook nog aangehaakt tussen de 6 cilinders in de 3.6 ton supersport, en daar werden we 7e.
En dan op naar Bakel voor de laatste competitie wedstrijd. De dagen voor de wedstrijd was het erg mooi weer, dus als het zo bleef kon Bakel een prachtige wedstrijd worden, ware het niet dat vrijdag nacht de hemel sluizen werden opengezet en het wedstrijd terrein 80 mm regen moest verwerken. Ondanks dat ging de wedstrijd gewoon door, om de banen was het een ravage van modder, maar de banen waren in goede conditie, dussss gas eroppp. We zijn naar de wedstrijd afgereisd met "junior" dit is een kleine vrachtwagen van Hamer maar perfect voor het vervoer van onze trekker! Cor en Hamer bedankt!
Gas erop dat deed Stef Buiks met zijn Fiat ons voor in de 3.6 ton supersport klasse, in een bloedstollende finale wist hij koelbloedig af te rekenen met zijn concurrenten, wat een sensatie en mooie prestatie met een Fiat, Stef en team gefeliciteerd!
Helaas werd de afstelling van de sleepwagen bij ons in de klasse op standje kill gezet, de Beer zette met hun Fiat een afstand neer van ruim 95 meter waar iedereen zich op stuk kon bijten, aangezien deze mannen dit jaar toch zeer constant en goed bezig zijn zou dit voor ons een hele kluif worden, maar het lukte! Als 8e gestart en met een mooie run gingen we aan de afstand voorbij tot 97 meter! yesss, dat hadden we al vast, misschien worden we nog wel derde want er komen nog een paar kanonnen. Echter beet de ene na de andere zich stuk op onze afstand, en bleef de afstand staan tot het einde dussss YESSSSS, 1e voor de eerste keer bij de Ntto in de 3.4 SS. Ongelofelijk gelukkig waren we hier mee! Eindelijk zat het een keer mee, en werden alle pk's nuttig besteed.
Hartverwarmend waren de felicitaties van alle teams, dat doet een team en mens goed!
Graag willen we de nummer 1 Red Pearl, nr. 2 Team Belazerus en nr. 3 De Beer feliciteren met hun competitie resultaat. Wij zijn door dit mooie resultaat als 4e geëindigd, toch weer een plaatsje hoger als vorig jaar.
Nu is het opmaken voor de laatste wedstrijd van het jaar, het NK in Tzum, Martin zal daar de Forza besturen en proberen een zo goed mogelijk resultaat neer te zetten. Martin succes!
23 juli, Toch nog even een paar nieuwtjes zo vlak voor .....
23 juli:
Toch nog even een paar nieuwtjes zo vlak voor Harskamp. We hebben er namelijk een mooie sponsor bij, namelijk DdG techniek. De directeur van DdG techniek, Derk, kennen wij al jaren, en in Putten kon hij zijn enthousiasme voor ons team niet langer onder stoelen of banken steken, en besloot om ons te sponsoren. De week erop zijn gelijk stickers gemaakt (Cees Effect bedankt) en op de trekker geplakt, wij zijn er erg blij mee, Derk bedankt!! De tweede helft van het seizoen rijden we met de nieuwe sticker rond.
We hebben ook nog in Lunteren gereden, hier konden geen punten worden verdiend, maar we konden wel mooi wat experimenteren en ervaring opdoen. Dit is prima gelukt, we hebben twee mooie runs weg kunnen zetten en weer data en ervaring opgedaan. In de 3.4 ton werden we eerste, (helaas maar twee deelnemers) en bij de 3.6 ton werden we 6e, niet slecht tussen vele Ntto kanonnen, de filmpjes er van staan weer in het mapje
Vrijdag gaat Martin genoeg punten proberen te pakken in Harskamp om de 4e plek te kunnen vasthouden.
14 juli, Er is heel veel gebeurt afgelopen weken om even iets ....
14 juli:
Er is heel veel gebeurt afgelopen weken om even iets over te schrijven.
Om te beginnen zijn er teamfoto's gemaakt van het team zoals het er nu uitziet. Aangezien de fotograaf die de foto's maakte ook werkzaam is bij een lokale krant, is de foto gelijk gebruikt om in het Vaassens nieuws te plaatsen met een bijbehorend verhaaltje. En toen we eenmaal het verhaaltje hadden, hebben de Klarenbeekse teamleden (Martin en Ronald) dit ook gelijk gebruikt om het in het Voorster nieuws krantje te plaatsen, leuk al die aandacht en weer een hoop mensen bereikt om onze sport en sponsoren bekender te maken.
Een nieuwe team foto staat nu ook op de website.
Dan de wedstrijd van Speuld op 5 Juli, het weer was een beetje wisselvallig maar na een klein buitje kon de wedstrijd mooi van start, er lag een redelijk goede baan en de Forza werd lekker aan het werk gezet. Maar opnieuw tegenslag, de versnelling schoot er weer uit, dit is de tweede keer en moet nu opgelost worden. Het resultaat was een 4e plek, maar wij denken dat er meer in had gezeten gezien er de volle snelheid nog in zat op het moment van uitschieten.
Helaasssss.
Na het weekend zijn we begonnen met het demonteren van de versnellingsbak, de oorzaak was snel gevonden en relatief simpel opgelost, maar wel een paar dagen werk.
Dan Putten. Voor de wedstrijd van Putten hadden alle sponsoren uitgenodigd, Putten is een prachtige locatie, met een goede baan en grote tribune waar iedereen de wedstrijd goed kan overzien. Dit hadden we nog niet eerder in deze opzet gedaan, maar het is goed bevallen. we hadden gezorgd voor genoeg drinken, eten en beschutting want dat was nodig ook, het weer was vrijdags zeer drukkend en benauwd, je voelt aankomen dat er buien aankomen, en dat was ook zo, vlak voor de wedstrijd begon, werden de hemelsluizen open gezet en stond onze tent in een stromend riviertje, das balen maar het werd weer droog en we konden te tafels vlak naast de tent op een droge plek plaatsen en de barbecue kon aan. Iedereen blij (en natte voeten).
Dan de wedstrijd, we hadden opnieuw een proeftrek, we konden mooi iets proberen voor ons publiek, met de voorwielen hoog in de lucht wel een mooi gezicht,de officiële trek ging goed, de trekker ging uit, dus misschien hadden we iets langzamer moeten rijden maar dat zullen we niet weten, maar waren nu mooi derde! dat is prachtig! gelukkig zitten we er een keer weer goed bij en ook kort achter nr 1 en 2. Ook zijn we een plekje gestegen op de ranglijst we staan nu 4e. Om derde te worden moet het wel heeel erg goed gaan lopen, maar we gaan ons best wel doen.
De versnellingsbak heeft geen gekke dingen gedaan dus dat probleem lijkt opgelost!
Sponsoren en genodigden bedankt voor de support!!!
Dan stond er al weer de wedstrijd van Klarenbeek op het programma, zaterdag ochtend was het nog een strijd om alles weer schoon en opgeruimd te krijgen na Putten, maar het is gelukt. Dus op naar Klarenbeek met de truck van Boonzaayer en dit keer de Forza Fiat 500 promo auto mee. Tis maar een klein auto'tje maar aandacht trekken doet hij genoeg.
De wedstrijd liep voorspoedig, de 3,4 ton werd relatief simpel gewonnen omdat er weinig deelnemers waren, Martin kon twee mooie fullpulls neerzetten, en de beker ophalen.
In de 3.6 ton supersport moest er harder gewerkt worden, hier stonden 4 dikke 6 cilinders aan de start. Proud Eagle bleek toch echt te sterk voor ons, maar de andere 3 konden worden verslagen in twee runs, gezien dat die andere trekkers groter zijn maar ook veeeel meer toeren draaien weten we dat het nivo van de 3.4 ton supersport best hoog ligt.
Klarenbeek was een gezellige wedstrijd!
Het weekend was nog niet voorbij want de Forza was uitgenodigd bij de oldtimer show in Zuuk, De mannen van Brouwer staan daar elk jaar met hun verzameling Fiats, en daar paste de Forza mooi bij, het was een gezellige dag en de Forza kreeg weer een hoop aandacht, mannen van Brouwer bedankt!
Aankomend weekend gaan we meedoen in Lunteren, daar gaan we wat dingen testen, en het weekend erop gaan we weer naar Harskamp voor de punten.
Tot ziens.
26 juni, Afgelopen periode hebben we elke week een ....
Afgelopen periode hebben we elke week een wedstrijd gereden, zoals in Erichem, Achterberg, Oudenhoorn en Made, de resultaten waren niet slecht maar ook niet goed. Het blijkt lastig om de Forza recht over de baan te krijgen waardoor we meer moeten remmen dan ons lief is wat ons de nodige meters kost. In Oudenhoorn gingen we wel keurig recht over de baan, echter liet daar de versnellingsbak ons in de steek, dwz de vergrendeling van de versnelling, slechts 2.5 meter achter nr2.... Dit euvel hebben we hopelijk opgelost.
27 mei, Het is weer zover, update time!
27 mei:
Het is weer zover, update time!
Ondertussen hebben we er al weer twee wedstrijden op zitten, (behalve de verregende wedstrijd in Terwolde), vorig weekend was de wedstrijd in Staphorst. Omdat er weinig mis was met de trekker is hij vooral gecontroleerd. Het was toch spannend hoe het nieuwe drijfwerk zich zou houden, maar gelukkig konden we geen bijzonderheden vinden. De remmen deden niet waarvoor ze bedoeld zijn "remmen", nou zegt menigeen "remmen is voor mietj...", echter is het toch fijn om recht over de baan te gaan ondanks dat je voorwielen de baan niet raken, dit is ons twee keer niet goed gelukt dus dat verdiende de nodige aandacht, maar met een echte automonteur in ons midden moest en zou dat natuurlijk opgelost worden. Mede kon nog wat tijd gevonden worden om het electrisch systeem af te maken en de datalogger verder aan te sluiten, ook gaf een nieuwe toerenteller de nodige problemen waar we ook een oplossing voor hebben gevonden.
Ook willen we Cees Effect weer bedanken voor het plakken van de nodige stickers op de Forza, het ziet er weer prachtig uit en we kunnen er weer een jaar tegenaan!
Cees bedankt!
Dan Staphorst, we zaten vrij voorin het startveld, en de baan was perfect, ontzettend veel grip, Red Pearl liet zien waarom ze Nederlands competitie kampioen zijn, wat een power zit er in die trekker, en trokken ogenschijnlijk makkelijk een full pull. Verder kwam er eigenlijk niemand tot aan de 100 meter behalve de Fiat van de Beer welke ook een mooie afstand neerzette. uiteindelijk bleek de baan zo taai te zijn dat verder iedereen zich er in verslikte, ook wij,
met een afstand van 98 meter werden we 5e, niet ontevreden ook niet tevreden.
De Beer liet in de finale zien dat het toch kon om van Red Pearl te winnen.
Na Staphorst weer alleen controles uitgevoerd en enkele kleine lekkages opgelost.
Op naar Stroe. Ook de derde wedstrijd speelde zich af onder een stralende zon, hier hebben we tot nog toe mooi geluk mee, de baan was niet als in Staphorst maar ook niet verkeerd.
Als 1e trekker zetten we een strakke full pull neer, tot dan de enige, mooi wark! hij brulde erover al zeggen we het zelf, de snelheid kwam er goed in en de trekker liet zich sturen zoals het baasje wou.
Na 14 trekkers waren er nog twee full pulls (De Beer en Red Pearl), samen met Working power werd de finale uitgevochten, Working power zette een afstand van bijna 92 meter neer waar wij met 2 meter overheen gingen, Red Pearl ging maarliefst 7 meter over onze afstand, echter de Beer kon de trekker niet recht houden en strandde in de 70 meter, YES, de tweede plek, joepie, ook mooi, lachende gezichten bij het team, en tevreden sponsoren langs de kant. Mooiiiiii.
We staan nu 4e in de stand en 1 punt achter nr. 3, Op naar Erichem!
Bij deze willen we ook gebruik maken om Promo House Apeldoorn te bedankten voor het bedrukken van onze kleding! Bedankt!
29 april: Het is een beetje laat maar we hebben alle tijd nodig gehad om ....
29 april:
Het is een beetje laat maar we hebben alle tijd nodig gehad om de trekker op tijd klaar te krijgen voor de eerste wedstrijd van het jaar in Wekerom. Het was namelijk toch nog stressen.
De motor is verder afgebouwd met de nieuwe drijfstangen en lager kappen en dat gaf een goed gevoel, alles lijkt goed te draaien.
Waar we veel tijd in hebben gestoken de laatste weken is het elektrisch gedeelte van de Forza, dit was een spinnenweb geworden na 7 jaar en was toe aan een reorganisatie. De elektriciteit kast is daarom opnieuw gespoten en we hebben er nieuwe zekering en relais strips ingebracht, Ronald heeft vervolgens alles uit bedraad. We hebben nogal het één en ander wat op elektriciteit werkt dus dat moet goed voorelkaar zijn!
Ook is er een nieuw dashboard gemaakt waar de nieuwe datalogger in is verwerkt, tevens zijn er controle lampen en een toerenteller bijgeplaatst. Het geheel is weer gespoten door Martin en Cees Effect heeft er weer mooie stickers opgeplakt!
Ondertussen was Martin ook nog druk met de motorkap, deze is weer strak gemaakt en opnieuw gespoten met een nieuw design, hiervoor heeft Cees Effect ook weer een mooie bijdrage geleverd, Top mannen, het is echt prachtig geworden vinden wij!
Ondertussen was Jari druk met de quad, het moest er maar eens van komen om deze oranje te spuiten. Dit was al jaren het plan maar er was telkens geen tijd, na het fabriceren van een rekje konden de onderdelen naar Boonzaayer waar hij weer perfect is gespoten!
Beta Tools heeft hiervoor een gereedschap kist geleverd.
Waar we super blij mee waren was de verlenging van de sponsoring van Hamer! Wij zijn erg blij met het vertrouwen wat zij in ons hebben! Hamer bedankt
http://www.hamer.net/
Nadat we de laatste week tot diep in de nacht hebben doorgewerkt om het netjes af te krijgen liep de trekker donderdag voor het eerst, eigenlijk starten lopen, door onze koudstart mogelijkheid verzuipt de trekker niet en pakt hij meteen op. Op wat kleine lekkages na leek alles goed. Vrijdag avond kwam de motorkap terug, en meteen gemonteerd, wat een plaatje is het weer geworden al zeggen we het zelf.
Dan Wekerom, zaterdag ochtend konden we ons voor het eerst in de nieuwe teamkleding hijsen, we lopen er weer netjes bij denken we. Aangekomen bij Wekerom gelukkig veel positieve reacties op het nieuwe uiterlijk van de Forza, dat is altijd leuk om te horen.
Dan de wedstrijd, de zenuwen waren Evert Jan toch nog een beetje de baas, na eerst in de verkeerde versnelling te vertrekken werd in de herstart, daarna toch een beetje te hard geremd om op de baan te blijven, zonder alle pk's benut te hebben kwamen we tot de 5e plek, maar wat voor deze wedstrijd het belangrijkst was, was heel blijven! En zoals het er nu uitziet is alles heel gebleven!
De komende week gaan we alle puntjes op de i zetten zoals datalogger aansluiten en controles van de motor, we zullen er in Terwolde weer staan, en voor de competitie in staphorst.
Tot ziens!
19 maart: Wat gebeurt er in de schuur op de Beemte momenteel allemaal ....
19 maart:
Wat gebeurt er in de schuur op de Beemte momenteel allemaal, nou er wordt lekker doorgewerkt om de Forza op tijd klaar te hebben voor Wekerom, dat kan ook omdat vrijwel alle spullen binnen zijn om alles weer op te bouwen.
De motor is onlangs terug gekomen van het lijnboren, dit was nog niet al te makkelijk voor de lijn boorder vanwege de brede en hoge lager kappen, toch was het gelukt.
We hebben een betere krukas gevonden dan degene waar we mee reden (hopen we), echter was de passing op het vliegwiel niet zoals het moest zijn. Dit bleek geen enkel probleem te zijn voor een behulpzame vakman, welke de krukas heeft "getamponeerd", dwz er is een laagje nikkel om de flens van de krukas gebracht waardoor de passing weer 100% in orde is, Vakman bedankt! (de vakman wil graag anoniem blijven)
Ook de krukas en vliegwiel/drukgroep zijn weer terug, deze zijn vakkundig gebalanceerd door een hulpvaardig bedrijf genaamd Van Geffen Allround Machine Support. Dit bedrijf heeft enorm veel ervaring met het balanceren van diverse roterende delen, zoals turbines, pompen en andere industriële machines. Er staan dan ook 5 balanceer apparaten in verschillende grootte paraat om te balanceren. Er kan ook op locatie gebalanceerd worden indien gewenst. Ook voor trillingsmetingen en uitlijningen is met op het juiste adres bij Van Geffen. Buiten dat ons werd aangeboden om te balanceren, bleek het ook echt nodig, de drukgroep moet trillingen veroorzaakt hebben gezien het materiaal wat toegevoegd was om de trilling eruit te krijgen, Joop Van Geffen bedankt!!
De krukas ligt ondertussen weer in de motor en draait als een .....
{videobox}http://youtu.be/_ai3xlCslVk{/videobox}
Tevens zijn er een paar juwelen op de Beemte gearriveerd, namelijk de nieuwe drijfstangen, wat een mooi spul, we kunnen er uren naar kijken, eigenlijk zonde dat je ze niet kan zien van de buitenkant, maar gelukkig hebben we de foto's nog. Koebrugge wat heb je weer mooi werk geleverd! Charles bedankt!! http://www.kmbhengevelde.nl/
Ook hebben we weer veel materiaal opnieuw laten passiveren, en het ziet er weer geweldig uit! bedankt verzinkerij Schippers! http://www.schippersbv.nl/
En last but not least is er ook een datalogger met "oranje" display gearriveerd, wij willen best graag een datalogger, maaruhh, met een groen display gaat hem dat niet worden, want groen moet je niet doen, er zijn wat normen en waarden die wij willen respecteren en daar past groen helaas niet bij! flauwekul natuurlijk, maar ook weer niet, want na overleg met het Waldbroezer team, bleek het namelijk mogelijk om dit te wel te kunnen leveren, en als we dan toch kunnen kiezen, dan natuurlijk maar oranje! Waldbroezers bedankt!
Ook het voorlopig programma is weer toegevoegd, dus voor wie een kijkje wil nemen kan vast de data in de agenda zetten.
Wij gaan ondertussen lekker verder met de Forza en houden u op de hoogte van de ontwikkelingen. Bedankt!
25 februari: We hadden in onze vorige update nog niet al ....
25 februari:
We hadden in onze vorige update nog niet al het moois verteld, dus gaan we daar vandaag mee verder.
Zoals bekend is teamlid Martin Boonzaayer van Boonzaayer spuit en straal bedrijf, al jaren sponsor van ons team, ook het komende jaar zal dit niet anders zijn. Boonzaayer zal ook dit jaar weer veel onderdelen van de Forza voorzien van een nieuwe laklaag. Ik wil graag gebruik maken van deze mogelijkheid om Martin en Gert te bedanken voor het prachtige spuitwerk wat ze telkens afleveren, waardoor onze trekker er altijd tip top uitziet! Boonzaayer BV enorm bedankt!
In het fotoboek staat een kleine impressie van Boonzaayer BV
Dan het volgende goede nieuws, Grondverzet bedrijf Brouwer uit Wenum heeft ook een prachtige extra bijdrage geleverd aan de Forza, behalve dat we altijd gebruik kunnen maken van een BE combinatie om naar de wedstrijden te gaan, hebben we ook een vat pulling olie gekregen! Hiermee kunnen we gesmeerd vooruit!
Piet en zoons bedankt!
Ook aluminium leverancier CMD heeft weer een mooie bijdrage voor 2014 geleverd, CMD bedankt!
Wat is het toch TOP met zulke sponsoren!
En hoe is het met de Forza?
Ondertussen is er begonnen met de opbouw, de steekassen met behuizing zijn 20 cm ingekort, hiermee winnen we behoorlijk veel gewicht, dit kunnen we voorop de trekker goed gebruiken bij de echt taaie banen. Het was best veel werk maar we zijn trots op het resultaat!
Verder wachten we nog op de motor en onderdelen, zodra dit klaar is kunnen we hiermee verder. Tevens zijn we begonnen aan een compleet nieuwe electrische installatie, zodat dat dit er weer strak en georganiseerd uitziet.
Helaas is op dit moment de kalender voor de 3.4 ton nog niet bekend, zodra dit bekend is zal ons programma op de site worden gezet.
Oja effe nog een leuk nieuwtje, de dag dat bekend werd dat onze nieuwe website op de smartfone bekeken kon worden hadden we meer dan 1000 bezoekers! dat is nog is tof! Mede mogelijk gemaakt door Rein!
Ondertussen is er nog meer goed nieuws in wording, dit in de volgende update.
Tot ziens
26 januari: Opnieuw een late update, maar wel een ontzettend ....
26 januari:
Opnieuw een late update, maar wel een ontzettend mooie update, het barst van het mooie nieuws.
Ons team was toe aan nieuwe teamkleding, en wat doe je dan, klakkeloos het logo overnemen of toch kijken naar iets nieuws. Het laatste is gebeurd. We waren al langer enthousiast over de logo's van Marco Mathijssen van pullingart (http://www.pullingart.nl/#) dus daarom geïnformeerd of hij samen met ons een nieuw logo wou bedenken, na lang discussiëren, brainstormen, wikken en wegen is dat voor ons geweldig gelukt dus daarom:
Het volgende goede nieuws komt er gelijk achteraan, namelijk waar halen we de kleding vandaan? Na jaren de vraag te hebben gekregen "word je gesponsord door Beta Tools ofzo" omdat wij regelmatig met een Beta petje op rondlopen, kan ik nu ook zeggen "JAAAAAAA wij worden gesponsord door Beta Tools !!!!"
In één woord geweldig, van dit merk gereedschap barst het in onze schuur, dus beter op zijn plek kan het niet vallen. Beta gaat ons volledig in de kleding zetten, zodat we er als team weer op en top bijlopen! Beta Tools bedankt! Neem ook een kijkje op hun website http://www.beta-tools.com/beta/index_en.html
Het volgende goede nieuws
De website is, zoals jullie zien, totaal vernieuwd. Onze oude website was opgebouwd met software wat uit de tijd was geraakt, daardoor niet meer te zien op Apple apparatuur en andere smartfone's en tablet's. Hier moeten we natuurlijk wat aan doen want we willen wel goed zichtbaar blijven voor onze fans, volgers en sponsoren, waar wij mede op draaien. Daarom heeft Rein onze vaste website beheerder deze prachtige site gebouwd waardoor we weer voor iedereen zichtbaar zijn, dus ook voor jonge kerels met een schuifduim en moeders met een tablet! Rein erg bedankt!
Is er ook nog nieuws over de Forza zelf? Nou er is zat nieuws, maar we houden sommige dingen als verrassing. Wat geen geheim is is dat de motoren gereed zijn van het veranderen van de lagerkappen, Koebrugge heeft een pracht stukje werk gemaakt en dat geeft ons veel vertrouwen voor de toekomst. Omdat de motor qua blok niet veel sterker kan, hebben we ook twijfel weggenomen door de drijfstangen te vervangen voor Toolox drijfstangen, deze worden binnenkort ook gemaakt bij Koebrugge. Bij deze ook een link naar het bedrijf wat enorm meeleefd met onze mooie sport http://www.kmbhengevelde.nl/. Momenteel word de motor gelijnboord bij Post en Dros.
Tijdens het sleutelen kwamen we erachter dat het differentieel toch wel wat slijtage vertoond, dus dit gaan we ook aanpakken zodat we optimaal recht over de baan kunnen!
Momenteel zal ook elke Sonja Bakker lezer en Weightwatcher jaloers zijn op onze Forza, hij volgt een dermate strak dieet, dat als hij dit volhoud, straks 80 kilo licht is.
Ook zijn er vorderingen gemaakt omtrent de black-box die we gaan krijgen om te kijken waar het mis ging, of liever waar het beter kan, oftewel er is een datalogger besteld.
Al met al veel nieuws en er is nog meer goed nieuws maar we willen nog wat overlaten voor de volgende update's.
Graag tot ziens of lezens bij de volgende update of eerste wedstrijd op 26 April in Wekerom met een andere Forza Fiat!