Jaar overzicht 2014

Jaar overzicht 2014,

Het jaar begon met een redelijk hoog stress niveau. De Forza was van het eerste tot laatste boutje gedemonteerd, en de nodige veranderingen en aanpassingen  kosten een hoop tijd. Gelukkig hielden de bedrijven waar we mee werkten zich keurig aan de afspraken, daarvoor bedankt: Koebrugge metaal, Post en Dros, Van Geffen, Basic dataloggers, Boonzaayer, Cees Effect en Promohouse.
Ook werden sponsor afspraken verlengt (Boonzaayer, Hamer,  Brouwer Witteveen, Hendriks en Cees Effect) en  nieuwe sponsors werden welkom geheten, Van Geffen, DdG techniek en (Beta / Dirk Geurts), ook daar is zeer zeker een "bedankt" op zijn plek!

Tijdens alle hardware veranderingen werd in samenwerking met "Pulling Art" een nieuw logo ontworpen, we zijn al langer gecharmeerd van de ontwerpen van Pulling Art en hebben er dit keer werk van gemaakt, een prachtig logo was het resultaat met als extra een nieuw motorkap design, Marco Mathijssen bedankt! en natuurlijk Boonzaayer en Cees Effect voor de uitvoering bedankt!

Ook was het tijd om de website een nieuwe look te geven, dit is op een geweldige manier ingevuld door onze trouwe website beheerder, Rein super bedankt! De website word ook perfect aan gevuld met filmpjes van  Tractorpulling tv.nl, bedankt Johan!

Het team werd mooi in de nieuwe kleding gestoken door Beta Tools in samenwerking met Dirk Geurts, Promohouse nam de bedrukking voor hun rekening.

Dan de wedstrijden,
Het seizoen begon redelijk, het was aanvankelijk moeilijk om de Forza recht over de baan te jagen, het vermogen was er wel maar werd niet helemaal effectief omgezet in meters. In Stroe werd een mooie tweede plek behaald.
Op de wedstrijd in Oudenhoorn liep de trekker nog beter, echter gaf dit nieuwe problemen, namelijk versnellingsbak problemen.
Deze problemen lieten zich niet zo makkelijk oplossen dan aanvankelijk gedacht, en de bak moest uit elkaar, hiermee hebben we wel 3 wedstrijden lopen tobben en dus goede resultaten verspeeld, tot overmaat van ramp koste het in Meerkerk ook nog de turbo, deze had toch te lijden gehad onder het geweld als 700+ pk ongecontroleerd vrijkomt.
In Putten konden we onder toezicht van sponsors en familie nog wel een mooie afstand neerzetten waarmee we derde werden.
In de competitie blijven we zweven tussen 4e en 5e plek.
Het mooiste van de competitie bleef bewaard tot het eind. In Bakel zat het een keer mee en werden de goede keuzes gemaakt en werden we eerste, wat een opluchting als het toch een keer meezit. Hiermee stalen we de 4e plek in de competitie, kortom toch nog tevreden. Meer zat er dit seizoen niet in.

De lokale wedstrijden waren wel succesvol, Klarenbeek, Lunteren, Tonden en Staphorst werden winnend afgesloten en bij de 6 cilinders werd soms ook kranig mee gestreden, dit onder toeziend oog van familie, sponsors en bekenden.

Technisch gezien was het een vreemd jaar. De motor is betrouwbaarder gebleken dan ooit, behalve kleppen stellen en controles is er niks stuk geweest, de lagers zagen er in het midden van het seizoen ook nog perfect uit. Het is dus een goed besluit geweest om de motor drastisch te verbouwen.
We dachten ook een versnellingsbak te hebben die tegen een stootje kon, dit is eigenlijk ook wel zo, maar we moeten zorgen dat hij goed in de versnelling blijft staan en dan is er niks aan de hand, dit hadden we niet zien aankomen.
Ook de elektrische veranderingen bleken een verademing, geen vage zekeringen, of relais meer, nee alles duidelijk in kaart met een goede voeding is toch zeer prettig. Ook de nieuwe datalogger heeft bijgedragen aan de vooruitgang van Forza Fiat!

Kortom een mooi seizoen, met diepte, maar zeker ook hoogte punten, aan deze hoogte punten klampen we ons vast, en gaan we gebruiken om de Forza nog betrouwbaarder en sterker te maken

Winter plannen.

Het is onlangs bekend geworden dat er hoogst waarschijnlijk een wedstrijd zit aan te komen in de Ijsselhallen in Zwolle, dit zal ons winter seizoen verdelen in twee etappes, want daar willen we natuurlijk van de partij zijn!

Qua veranderingen zijn we ons aan het beraden over hoe we toch eens echt aan de 5.5 liter kunnen komen met Fiat onderdelen.
Zou een nieuwe koppeling er in zitten?
Moet de turbo voorraad weer op peil worden gebracht en blijven we trouw aan Holset H3b turbo's?
Blijven we doorgaan met een lucht / lucht intercooler of gaan we toch over op water slepen?  
Hoe houden we de Forza in de versnelling?
Moet de Forza nog verder op dieet?
Waar halen we extra vermogen vandaan?
Krijgen we meer lucht in de motor als we de kop op een andere manier bewerken?
Gaan we opnieuw over op andere banden?
Allemaal vragen waar we in Mei antwoord op kunnen geven, (of we dat doen is de vraag)

Rest mij:
Bedankt sponsoren!
Bedankt team genoten!
Bedankt familie!
Bedankt mede strijders in de Ntto Farmstock en in het speciaal natuurlijk de 3.4 ton supersport
Bedankt vrijwilligers van de diverse wedstrijden die het mogelijk maken om onze hobby uit te voeren.

Graag zien we u weer in 2015!!