27 November, we staan weer in het nieuws, het NTTO ....
27 November.
we staan weer in het nieuws, het NTTO nieuws. Er staat een prachtig interview van ons team in het clubblad, altijd mooi!
Er zit ook weer schot in de nieuwe motor, Koebrugge metaalbewerking is inmiddels klaar met het freeswerk, we hebben er maar voor gekozen om twee motoren tegelijk te laten frezen, de schrik zit er nu goed in.......
H. Witteveen mechanisatie had nog een kaal blok in hun Fiat voorraad staan dus deze maar extra aangeschaft.
Ondertussen ligt een motor bij de lijnboorder om verder bewerkt te worden, er is een toezegging gedaan dat het dit jaar nog gaat lukken, dus dan hebben we nog tijd genoeg om de motor op te bouwen voor de wedstrijd in Zwolle! toppie!
De oorzaak van de schade bleek in de kleppentrein te zitten, hiervoor zijn nu dus ook onderdelen in de maak, deels gefabriceerd door Koebrugge en deels door onszelf. Ook passen we nog andere extra versterkingen toe in de motor.
De koppeling had na een seizoen weer best veel onderhoud nodig, daar waren we wat minder tevreden over, maar ook daar word op dit moment aan gewerkt om er weer fris voor te staan voor het komende seizoen.
Ondertussen heeft de eerste sponsor voor 2015 al weer hun vertrouwen in ons uitgesproken, Boonzaayer straal en spuit bedrijf zal weer met trots op de motorkap staan in 2016!
Dit zou zomaar eens de laatste update van 2015 kunnen zijn.
We wensen daarom alle lezers nu al een prettige feestdagen toe!
7 October, na de wedstrijd in Tonden stond er nog een ...
7 October.
Na de wedstrijd in Tonden stond er nog een wedstrijd in Tzum op het programma, helaas gind deze door de slechte weersomstandigheden niet door.
Hierdoor was meteen de competitie van 2015 ten einde. Dit betekende dat we 4e zijn geworden net als vorig jaar, het gat naar nummer 3 en 2 was dit jaar wel een stuk kleiner.
Omdat we een grote aanpassing aan de koppeling hadden gedaan wilden we die graag testen, en aangezien we nog konden meedoen op de wedstrijd "slep op Staphorst" zijn we samen met het Brouwer power team afgereisd.
Het werd een vreemde avond die we niet snel zullen vergeten!
Door vervelende familiaire omstandigheden van het Brouwerpower team werd Evert Jan de chauffeur van de Bouwerpower, en dat ging best goed, heel goed eigenlijk. Er was een superfinale nodig om aan te tonen dat de Fiat echt wel de meeste pk's heeft!!! Er staat een filmpje op de site.
Bijna tegelijkertijd moest ook de Forza zijn kunstje vertonen in de 3.8 ton bikkelcup, met Martin op de bok werd er bijna een full pull neergezet, de Forza had er weinig mee te doen want het toerental is niet onder de 2350 toeren geweest.
Na opnieuw ruim 25 trekkers mochten we het nog een keer proberen met Jeroen op de bok, nadat Jeroen lekker was weggekomen met een goed werkende koppeling aanpassing, sloeg het noodlot toe, een behoorlijke knal en al het water lag onder de Forza... en een groot stuk gietijzer lag naast de motor. De vooruitgang van afgelopen tijd brak ons toch op, het zwakste punt is boven!
De Forza is op dit moment al weer geheel gestript en een andere motor wordt klaargemaakt, dit is niet zo simpel als het lijkt, er moeten toch veel dingen worden geregeld, ons blok was na 8 jaar trouwe dienst toch dusdanig bewerkt op meerdere vlakken dat dit om weer een dezelfde motor te krijgen nog aardig wat voeten in aarde heeft. Maar wij gaan ervoor!!
Op 22 Januari willen we graag onze nieuwe motor testen in de indoor wedstrijd in Zwolle.
30 augustus, er is weer een hoop te vertellen.
30 Augustus.
Er is weer een hoop te vertellen. Jeroen en Ronald zijn 2 augustus nog even naar de mooie wedstrijd in Laren geweest om even voor de lol, want daar doen we het ook voor, aan te haken en weer wat ervaring en data op te doen. Dit liep erg mooi, er werden twee full pulls weggezet, waar de andere deelnemers zich op stuk beten.
Het in en uitlaat systeem waren al weer toe aan wat onderhoud, nadat dit gefikst was op naar Oudenbosch op 7 Augustus. Ook aan de afstelling van de motor was iets gesleuteld. Nadat we de proeftrek hadden weggezet op ruim 100 meter bleek dat genoeg te zijn voor de finale, Red pearl kwam nog wel over onze afstand heen maar verder niemand. De finale was erg close, Redpearl won met 26 cm afstand van ons en Belazerus ging met 9 cm over ons heen, dus een tevreden met een 3e plaats. De trekker is flink opgeknapt van de reparaties en afstelling wijziging, hier worden wij blij van!
15 Augustus gaan we al weer naar Meerkerk voor de competitie, we zouden nog best 3e kunnen worden in de competitie, maar dan moet het wel goed gaan!
En dat ging het! In de kwalificatie reden we de verste afstand, maar ook in de finale! Dus eerste, wat een blijdschap, dit was toch de eerste keer dit jaar. Een aantal trekkers kon niet terugkomen in de finale, maar ach we hadden de verste afstand in de kwalificatie en betrouwbaarheid is ook een factor in ons spel.
Richard Sprenkels word tweede en Red Pearl en Bartje gedeeld derde.
We naderen nr.3 tot 3 punten!
In de week na voor en na Meerkerk wordt druk gesleuteld aan de Forza, de intercooler word omgebouwd van lucht-lucht naar lucht-water.
Dit had nog wel wat voeten in aarde vanwege ruimte gebrek maar het is na enig vertrouwd slijpwerk.... gelukt.......
Dus vol vertrouwen naar Bakel. Maar daar kregen we toch de deksel op de neus, er werd te angstig gekozen voor een lage versnelling, het verkeerde spoor op de baan, en de balans liet ook te wensen over, dus een 7e plek.
We raken achterop bij nr. 3
Wat we nog even het vermelden waard vinden is dat door eigen schuld onze datalogger niet lekker meer functioneerde, maar dit euvel is op een supersnelle manier opgelost door de leverancier van de Basic data logger systemen, Jan bedankt!
Op 29 Augustus word het een drukke dag, eerst naar Alphen voor de competitie en dan door naar Tonden waar we altijd aanwezig willen zijn!
In Alphen lag een moeilijke baan, niet slecht maar ook niet super, dus gekozen voor een vrij hoge versnelling mede ook omdat we niet al te veel te verliezen hebben, en dat vond de Forza erug lekker, de start was erg matig door hobbelen, maar eenmaal op snelheid was hij bruut, er werd dan ook een ruime full pull gereden. In de finale leek ging het ook goed, we reden over de afstand van onze voorgangers heen dus op dat moment een 1e plek, maar Forever Blue moest nog en wilde zich graag plaatsen voor het NK, en dat is ze gelukt, in de laatste trek gingen ze in een prachtige stijl over onze afstand heen dus Henk en mannen gefeliciteerd! Red Pearl werd 3e en daarmee voor de derde keer Nederlands competitie kampioen, Gerbrand en Huib gefeliciteerd een fantastische prestatie!
En toen doooorrrr naar Tonden, daar aangekomen even de intercooler vullen, gewichten bijhangen en we konden gelijk aanhaken bij de 3.6 ton supersport, eigenlijk hadden we nog niks gezien van andere trekkers maar de afstand bleek goed te zijn voor een 3e plek, yesss
In een veld van ongeveer 20 zes cilinders met 7 liter motorinhoud wisten we ons mannetje te staan, het Tondense publiek was razend enthousiast, en juist daarom gaan we zo graag naar Tonden. Tonden bedankt!
Echter kwam onze eigen 3.4 ton klasse nog, de organisatie had die voor de Alphen rijders naar achteren verschoven. Ook hier liep het lekker, we hebben in de kwalificatie de hoogste versnelling geschakeld en dat ging op de super baan dus als een raket. In de finale bleken we ook te sterk voor de andere deelnemers dus een mooi 1e plek was het resultaat.
Tonden bedankt
De komende week gaan we de trekker klaarmaken voor de laatste twee wedstrijden van het seizoen, de laatste competitie wedstrijd in Tzum en twee weken later het NK in Harskamp
26 Juli, Het gaat...................goed!
26 Juli.
Het gaat...................goed! Niet alles maar we hebben een mooie opsteker behaald. De wedstrijd in Speuld werd als 5e afgesloten. Jeroen ging voor het eerst voor de punten, dat brengt natuurlijk wat extra spanning met zich mee. De hele week zenuw kramp en weinig slaap uren, of overdrijven we nu Jeroen????
De Forza was wat moeilijk op druk te krijgen waar we later de oorzaak van hebben gevonden, maar toen hij eenmaal weg was liep het mooi, met een exact gelijke afstand als Working Power waren we tevreden met onze Rookie!
Na Speuld kwamen we erachter dat er toch weer een aantal kleine lekkages in het inlaat en uitlaat systeem zaten, alles heeft te lijden onder de hoge drukken. dit is natuurlijk weer gerepareerd.
De week erop gingen we naar Putten, dit vinden we altijd een mooie wedstrijd omdat het een mooi wedstrijd terrein is en er hangt altijd een goede sfeer.
Evert Jan zijn kameraden kwamen de Forza aanmoedigen dus de druk lag nog wat hoger!
We zaten achterin het startveld en er moest toch echt een ruime full pull gehaald worden om finale te rijden, dit lukte prachtig, met ruim 105 meter plaatsten wij ons met de 2e afstand voor de finale. De tijd tussen eerste trek en de finale waren maar twee treks, dus met het ook nog is warme weer, weinig tijd om af te koelen, sterker nog de trekker is helemaal niet uit geweest. daarom in de finale toch maar iets langzamer gereden, en het zekere voor het onzekere gekozen.
Opnieuw werd het een mooie run, de balans was goed en het goede spoor werd gevonden wat een dikke tweede plek opleverde. Red Pearl was vandaag de sterkste en Working Power sloot op de derde plek mooi aan en plaatste zich ook nog is voor het NK.
Onder de Mitas /Witteveen parasol was het daarna genieten van de drankjes en barbecue, fans van "formule 1" bedankt!
Zaterdag stond de regionale wedstrijd in Klarenbeek al weer voor de deur. De thuiswedstrijd van Ronald en Martin. Na 's ochtends de trekker een snelle controle gegeven te hebben reden we met de dikke MAN van Boonzaayer naar de wedstrijd. er waren 4 trekkers in onze klasse. Maar vandaag weer een nieuwe rookie, nadat Ronald al meerdere jaren trouw sleutelt aan de Forza wou hij nu zelf ook wel is ervaren hoe het is om de PK's los te laten. Na wat haperingen bij de start zette hij met een dikke glimlach twee full pulls neer! Hij besloot zelfs te remmen aan het eind van de baan, gekker moet het niet worden! De grijns is er nog niet af bij "Henne"
Natuurlijk wou Martin het ook proberen bij de 6 cilinders in de 3.6 ton supersport. Helaas maakte onder getekende een foutje met de bandenspanning...... waardoor er twee runs gemaakt moesten worden met 0,3 bar in de banden, dit is toch echt te zacht op een kleibaan.
Ondanks dat, was de eerste run bijna een full pull en de tweede run bijna 80 meter en een 4e plek, Martin liet in de tweede run toch even zien dat de Forza zonder stuiteren kan wegkomen, superrrrrr.
Aankomend weekend gaat Jeroen nog even aanhaken op de altijd gezellige wedstrijd in Laren waar altijd ook een mooie kleibaan ligt. Jeroen succes!
Daarna zullen we de trekker weer nakijken en de eerste veranderingen proberen door te voeren voor de wedstrijd in Oudenbosch waar we weer puntjes willen halen! kieken wat ut word.
30 Juni, een late update, maar beter laat dan nooit.
30 Juni.
Een late update, maar beter laat dan nooit. We hebben nu al weer vier wedstrijden meer gereden, en we zijn al weer bijna op de helft. Na Erichem zijn we in Stroe als 3e geëindigd, na een mooie full pull toch een tandje te hard gereden in de finale. Onze sponsor Hamer was mee met een vrachtwagen uit hun riante vrachtwagen park, en heeft volgens ons kunnen genieten van een prachtige wedstrijd!
De week erop was de wedstrijd in Achterberg, helaas was de baan niet erg best, ondanks de droge periode, regende het op de avond zelf, hierdoor kregen de meeste trekkers geen grip, ook de Forza had moeite met grip vinden. In de hoogste versnelling gingen de wielen wel 46 kmlhr, maar de Gps snelheid is niet ver boven de 25 geweest schatten wij, Martin heeft alles uit de kast gehaald en uiteindelijk zijn we als 6e geëindigd.
We hadden ons zeer verheugt op de wedstrijd in Staphorst, dit is altijd een goed georganiseerde wedstrijd met een prachtig wedstrijd terrein. Evert Jan was eerder van het werk terug gekomen om hier lekker mee te doen, ware het niet dat het opnieuw regende, overdag nog bloedheet, sávonds onweer en regen. Nadat we ruim 2 uur onder de achterklep van de Belazerus bus hadden gestaan werd de wedstrijd uiteindelijk afgelast........ jammer maar helaas.
De week erop werd besloten om een testwedstrijd in Hoogblokland in te lasten, we willen toch wel effe rijden natuurlijk, gelukkig vond de organisatie van Hoogblokland het goed dat we kwamen aanhaken. Helaas was de 3.4 ton een half uur eerder van start gegaan als het programma boekje ons vertelde, waardoor wij net te laat waren om aan te haken, vrijdag middag drukte en werk speelde ons parten. Maar niet getreurd, we haken alsnog aan bij de 3.6 ton supersport. Jeroen was de chauffeur, wat hij niet wist dat er een andere turbo op stond dan normaal, nee geen grote HX82, maar toch groot. Jeroen moest alles uit de kast halen om de Forza weg te krijgen maar het lukte wel, en de afstand was ook niet verkeerd, maar de test wijst uit dat we hier nog niet aan toe zijn. Het goede was de wegrij training voor Jeroen.
Dan is het alweer tijd voor Made, de grootste wedstrijd van Europa. Op tijd zijn we vertrokken om te kunnen genieten van de klasse's die ons voor gingen. Wat is de 3,6 ton supersport toch genieten op dit moment!
Het bleek dat de sleepwagen van dienst er vandaag goed in hakte vanaf 85 meter, menig trekker verslikte zich daar in, Wij hebben nog net op tijd terug geschakeld anders hadden wij ook flink mis gezeten. Ook de Forza kreeg het erg moeilijk en kreeg nauwelijks tijd om echt te werken, maar toch kregen we de sleepwagen naar een derde plek, gezien de omstandigheden waren we hier erg blij mee! We zijn wel een plekke gezakt in de ranglijst omdat Golden Eagle vandaag goed los kwam en tweede werd, en de Belazerus heeft altijd antwoord en gaat noooooit uit en werd dus eerste.
Al met al houd de Forza zich technisch uitstekend, behalve een paar keer koppeling bijstellen en wat elektrische aanpassingen hebben we weinig problemen op dit moment. In Speuld gaan we weer volop gas geven en daarna gaan we toch nog wel het één en ander veranderen aan de Forza.
Tot ziens op één van de wedstrijden.
17 Mei, Ondertussen zitten er al weer een paar....
17 Mei.
Ondertussen zitten er al weer een paar wedstrijden op.
De eerste kompetitie wedstrijd was in Wekerom, de Forza zette een dikke full pull neer net als Red Pearl en Sprenkels, ook Belazerus zat er goed bij, en deze trekkers konden in de finale uit maken wie de sterkste was. De Forza kwam al spinnend in de buurt van Red Pearl maar toch 10 cm tekort, Sprenkels en de Belazerus kwamen hier dik overheen, dus de 4e plek voor ons, maar we waren dik tevreden over de vooruitgang van de Forza!
Na Wekerom bleek de dynamo van de Forza overleden, omdat wij nogal wat elektrische systemen hebben op de trekker zijn wij hiervan afhankelijk, tevens was onze stilstand verwarming aan het einde van zijn levensduur gekomen.
Na wat bellen en praten stond er een nieuwe sponsor voor ons op!, super weer!
Boerkamp Voertuig elektra en klimaat techniek heeft onze dynamo, welke serieus kapot was gerepareerd en ons netjes geholpen bij onze aanschaf van een nieuwe Webasto standkachel. Vanaf nu staat het logo van Boerkamp op onze website en trekker!
Gert bedankt!
Op de wedstrijd in Terwolde willen wij ons altijd laten zien ivm bekenden en sponsoren, zo ook dit jaar.
Harry Linthorst van Witteveen (allias Harry Mitas), was mee gereisd en had een mooie Mitas tent op gezet waar we onder konden schuilen bij een regenbui, want af en toe kwam er een pittig buitje voorbij. Ondanks de regen lag er een keiharde baan, misschien wel te hard, Martin kon een mooie run maken in onze hoogste versnelling, het is dan toch wel verbazend hoe hard dat dan gaat als de sleepwagen niet al te zwaar staat.
Voor Jeroen was het de maiden run, nooit eerder voor de sleepwagen gestaan en dan proberen om 800+ pk over de baan te jagen valt niet mee, maar het ging hem goed af, een dikke full pull was het resultaat! Helaas mislukte de tweede run omdat de trekker totaal geen grip kon vinden bij de start.
Er werd ook nog een 4e run gemaakt wat ogenschijnlijk goed verliep ondanks dat de trekker voor het eerst stierf in toeren, maar achteraf kreeg dit een staartje.
Na een weekje van kleine controles en aanpassingen gingen we vol goede moed naar Erichem, de tweede kompetitie wedstrijd, helaas werd dit een day off! Er kon bij de start geen turbo druk worden opgebouwd, na 6 plaatsen te zijn opgeschoven kon er gekeken worden wat de eventuele oorzaak zou kunnen zijn maar er werd niks bijzonders gevonden dus ook de tweede poging mislukte jammerlijk. Na een half uur sleutelen op de vrachtwagen was er nog steeds geen oorzaak, er lag al een halve turbo op de vrachtwagen maar daar mankeerde niks aan. mmmm raaaarrrrrrrr
Thuisgekomen natuurlijk gelijk verder op onderzoek, toch even de intercooler afpersen en toen kwam het probleem snel boven, namelijk een dikke scheur in de intercooler kap, . Achteraf was dat ook de reden dat de trekker in Terwolde er iets eerder mee ophield dan verwacht, jammer dat we dit niet hebben opgemerkt. Weer een goede les!
De komende week zal de intercooler gerepareerd worden en dan op naar Stroe om tenminste een run te kunnen neerzetten........
Graag tot ziens!
22 April. De eerste wedstrijd zit er weer op.
22 April.
De eerste wedstrijd zit er weer op. Op woensdag kon de opbouw gedeeltelijk weer beginnen, er moest nog wel gewacht worden op wat onderdelen en frame. Boonzaayer BV had weer de losse onderdelen gespoten en verzinkerij http://www.schippersbv.nl/ had weer prachtige gepassiveerde onderdelen en bouten verzorgd. Er moest nog wel een compleet nieuw diesel aanvoer systeem en koelsysteem worden gemaakt om dat deze van plek waren gewisseld.
Tussendoor kwam Cees Effect nog even de nieuwe stickers van de nieuwe sponsoren op het frame plakken, en Cees heeft altijd een bijzondere manier van vervoer, zie fotoboek.
Na toch een erg drukke en hectische 3 dagen liep Forza fiat op vrijdag avond om 11 uur voor het eerst. Dit verliep voorspoedig en dus kon hij afgebouwd worden wat toch iets meer werk was dan verwacht, dus dit werd nachtwerk.
Zaterdag ochtend nog het laatste poets en frunnik werk en met de mooie Iveco combinatie van Brouwer op naar Kamperveen.
Het was een mooie dag en het wedstrijd terrein lag er zoals altijd keurig bij, rond 3 uur konden we beginnen met onze klasse en konden we een mooie full pull neerzetten, wat niet al teveel moeite koste. Er was wel flink wat rook onder de Forza kap wat veroorzaakt werd door olie restanten in het uitlaat doek als gevolg van de turbo schade in Zwolle.
In de finale werd opnieuw een full pull neergezet wat ook Orange Adventure haalde. Dus een super finale.
Door dat wij wat warmte problemen hadden ging de Orange adventure ons voor en zette een afstand neer van 87 meter, hier gingen wij overheen en zetten opnieuw een full pull neer, wat de winste betekende.
Dat is een mooie opsteker zo aan het begin van het seizoen, we moeten nog wel wat wennen aan de nieuwe koppeling maar dit gaat ons lukken, ook heeft de nieuwe motor opbouw zich nu bewezen en lijkt goed te werken.
Duss op naar Wekerom!
8 April, vandaag kregen we een mooi bericht!!
8 April.
Vandaag kregen we een mooi bericht!! We mogen een internationaal bedrijf toevoegen aan onze lijst van sponsoren!
Nadat ze al een formule 1 team en een Dakar team sponseren, zijn wij ook één van de gelukkige teams. natuurlijk is het op gepaste schaal maar wij zijn er niet minder trots op, en gelukkig mee.
Vanaf de eerste wedstrijd zal er
op onze trekker staan.
Petronas Urania en AMBRA zijn een kwalitatief hoogstaande motorsmeermiddelen voor transportbedrijven en landbouw voertuigen, dat het succes van IVECO en New Holland deelt en hand in hand evolueert met de vooruitgang van IVECO en New Holland. Het merk Urania/AMBRA werd opgericht in de jaren zeventig en werd door IVECO goedgekeurd vanaf de stichting in 1975. PLI werkt nauw samen met IVECO en New Holland wat betreft de ontwikkeling en de productie van smeermiddelen die de motorprestaties kunnen opdrijven, de bedrijfskosten verlagen door de verversingsintervallen te verlengen, en de brandstofefficiëntie verhogen. Alle Urania producten zijn door IVECO en New Holland gecertificeerd op de verpakkingen met het logo ORIGIN 100% IVECO en met de C.T.R. (Contractuele Technische Referentie), waardoor de oorspronkelijkheid van de speciaal voor IVECO en FPT en door PLI ontwikkelde formules gewaarborgd is. Gedurende 40 jaar heeft de betrouwbaarheid van de Urania producten de transport en landbouw wereld in het dagdagelijkse werk bijgestaan.
Neem een kijkje op de websites.
Petronas : http://www.petronas.com.my/Pages/default.aspx
Petronas Ambra smeermiddelen: http://www.pli-petronas.be/browse.aspx?sezione=81
Met de trekker zijn we momenteel even niet bezig omdat Evert Jan off shore zit, maar Martin is druk bezig met het plaat en spuitwerk en Cees Effect gaat de bestickering aanpassen, mannen bedankt!!
We hopen te kunnen rijden in Kamperveen.
Tot in Kamperveen!
25 Maart, Momenteel zijn we druk bezig met de Forza...
25 Maart.
Momenteel zijn we druk bezig met de Forza, de koppeling zit erin! Met dank aan B v Boven voor het draaiwerk aan het vliegwiel! super Bert! Het ziet er wel woest uit zon Molinari, hopen dat het net zo goed werkt als eruit ziet! Ook is de Holset HX 60 pas gemaakt op de Forza, deze turbo is toch een stukkie groter als de H3B, maar er is net ruimte genoeg gevonden om hem kwijt te kunnen. Hiervoor moest de motorkap wel iets worden aangepast maar dit is in vertrouwde handen van Martin! Op dit moment word er gewerkt aan een nieuwe steiger begrenzer omdat de oude verfrommeld was, de sleepwagen heeft er een paar keer tegenop gebeukt, of kwam dat omdat wij wilden stoppen voor de 30 meter.......... Tevens zijn we bezig met een nieuwe tank. Al met al nog best veel werk maar we willen toch echt proberen om aan te haken in Kamperveen.
Dan het mooie nieuws, we hebben er een nieuwe hoofdsponsor bij, en daar zijn we akelig trots op, we hadden het niet aan zien komen maar het was wel snel geregeld mede dankzij H Linthorst en Witteveen mechanisatie. En het is.....MITAS Tyres!
Zowiezo de komende twee jaar zal het logo te zien zijn op onze trekker!
Mitas is een Tsjechische gevestigde fabrikant van off-road banden (landbouw, industrie, motor). De geschiedenis van Mitas dateert uit de jaren 1930, toen de productie van banden begon in Praag, dan is de hoofdstad van Tsjecho-Slowakije, en in de Moravische stad Zlin. Mitas exploiteert momenteel drie fabrieken in Tsjechië, een in Servië en één in Charles City, Iowa. Naast deze productie-installaties, Mitas een uitgebreid internationaal verkoop- en distributienetwerk actief in 14 landen, waaronder de Verenigde Staten. Mitas produceert en verkoopt banden onder drie merknamen: het eigen Mitas en Cultor, en Continental onder licentie. De Tsjechische gevestigde bandenfabrikant die een jaarlijkse omzet van € 450.000.000 (2012) heeft, is een van de top van de Europese producenten van landbouw- en bouwmachines banden.
http://www.mitas-tyres.com/international/
https://www.facebook.com/Mitas.Tyres.BV?fref=ts
Graag tot in Kamperveen of Wekerom!
25 Februari. Hoog tijd voor een update. Er was even stilte ...
25 Februari.
Hoog tijd voor een update. Er was even stilte op de website en Facebook, dit had deels te maken met de werkzaamheden van Evert Jan maar ook met andere zaken.
Als eerste moeten we nog even stil staan bij Zwolle, ook al zouden we het liever snel vergeten. Wat een prachtige wedstrijd was dit, perfecte ambiance, veel publiek en een opperste beste sfeer. Voor de wedstrijd begon stonden alle trekkers en vrachtwagens mooi opgesteld in een hal waar het goed was uit te houden. Hoe anders was dit in de wedstrijd hal waar het akelig koud was door de tocht, maar dat was dan ook het enige. Op uitnodiging waren er enkele sponsoren en andere trouwe fans. Voordat we onze run konden maken was Jeroen nog even assistent van een stuntman op een quad, dat leverde mooie beelden op en het publiek lag dubbel van de gekke fratsen. Dit is te zien in het filmpje van zwolle op ongeveer 1 min.
https://www.youtube.com/watch?v=_XNf5UqMzTM
Helaas liep het met de Forza een stuk minder, na een wilde start, waarin de motor liet merken er akelig veel zin in te hebben, begaf de turbo het tot onze grote spijt, de eerste indruk was dat het kwam door de "puppe" en de afzuiging, waardoor er rare krachten op het uitlaathuis kwamen, maar hier twijfelen we nu aan, wat wel zo is, is dat er een turbo aan str..nt is..........
Deze teleurstelling is toch even blijven hangen want er komt natuurlijk ook weer een kostenplaatje om de hoek, ware het niet dat er dan toch weer sponsors op staan die het goed met ons voor hebben, wat door ons enorm wordt gewaardeerd! verhuur en grondverzet bedrijf Brouwer super bedankt!!
Wat ook super mooi nieuws is is dat Hamer ons ook in 2015 blijft steunen, we zijn ongelofelijk trots op deze sponsor die ons al jaren trouw is, ook dit jaar zullen we weer een aantal keren met een mooie Hamer truck op de wedstrijd verschijnen, Hamer bedankt!
En voor alle boeren en loonwerkers die nog diesel opslag tank hebben staan welke niet aan de laatste eisen voldoet? Hamer is u bedrijf!
http://www.hamer.net/algemeen/actie-tankslag-voor-2015
Als we toch bezig zijn gaan we nog even door, want ook spuit en straal bedrijf Boonzaayer van teamgenoot Martin blijft ons steunen in 2015. Dit is eigenlijk onze oudste sponsor, Martin is er natuurlijk ook al vanaf het eerste uur bij om de Forza strak in de lak te houden. Ook Martin zal met de fraaie Boonzaayer truck een aantal keren de Forza vervoeren.
Martin en Gert bedankt!!!!
En last but not least gaat ook DDG techniek ons in 2015 door sponseren, ook Derk van harte bedankt!!
Afgelopen week is er weer voor het eerst gesleuteld aan de Forza, de nieuwe koppeling is binnen en wordt momenteel pas gemaakt op het vliegwiel.
Ook is er op turbo gebied het nodige geregeld!
Om wat gewicht naar voren te krijgen zullen we de brandstof tank en accu voorin de neus gaan plaatsen, dit wordt nog een hele strijd om het er allemaal in te krijgen maar als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan!
Ook zijn we bezig om een RVS bak om de intercooler te maken, door deze te vullen met ingevroren koelvloeistof willen we de inlaat temperatuur naar beneden zien te krijgen. Al met al nog veel werk maar we hebben er zin in!!
Er is nog meer mooi nieuws te melden omtrent sponsoring maar dit maken we in de volgende update bekend!
7 Januari. Nog aan alle lezers en volgers de beste wensen voor 2015!
7 Januari.
Nog aan alle lezers en volgers de beste wensen voor 2015!
Wij zijn ondertussen lekker bezig met de Forza, dat moet ook wel want de indoor wedstrijd in Zwolle staat op de planning voor 23 Januari!
Eind november zijn we begonnen met de voorbereidingen voor het nieuwe seizoen. Allereerst is de schuur lekker schoongemaakt en opgeruimd, dit was ook nodig ook! Ook werden alle TL lampen vervangen waardoor we weer kunnen zien wat we aan het doen zijn.
Tot onze grote vreugde waren ondertussen de overmaat zuigers geleverd, we hoopten dat ze kwamen en ze kwamen ook echt, We kunnen met deze zuigers de 5.5 liter dicht benaderen zonder ons zorgen te maken dat we er na een paar keer honen over heen gaan. De afgelopen jaren was de boring na diverse hoon sessies behoorlijk groter geworden waardoor de toleranties toch wat aan de ruime kant waren. We staan er straks dus weer fris bij!
Daarna werd dus de motor gedemonteerd en kaal gemaakt, en de cilinderbussen konden worden opgeboord.
De cilinderkop is ook lekker opgefrist wat na 3 probleemloze kop seizoenen ook wel nodig was.
De turbo heeft ook weer een beurtje gehad, en hebben we aangepast, we hopen dat dit resultaat geeft.
Het drijfwerk wat afgelopen jaar grondig onderhanden was genomen zag er ook nog goed uit, deze investering is niet voor niets geweest!
Ondertussen zijn alle spullen al weer terug en zit de motor weer in elkaar.
We zijn nog wel in blijde afwachting van een ander metalen kindje, namelijk een nieuwe Molinari koppeling, we moeten nog even wachten maar hopen dat hij binnen is voor de wedstrijd in Zwolle. Het monteren zal ook nog even tijd kosten, maar we hopen dat het lukt. Met deze nieuwe koppeling verwachten we het vermogen wat egaler op de baan te kunnen brengen bij de start. Dat dat niet meer lukte met de oude koppeling was geen wonder want de tussenplaten moesten met de hamer worden verwijderd. Overigens is de oude koppeling wel weer in nieuw staat gebracht met veel nieuwe onderdelen, dus mocht het nodig zijn gaat deze koppeling met vertrouwen weer terug.
Dit zijn voorlopig even de acties die we doen voor Zwolle, daarna gaan we verder met nieuwe plannen voor de Forza.
Wat nog wel even het vermelden waard is, is dat we bezoek hebben gehad van het blad "Trekker magazine". Evert Jan is al vanaf het eerste blad lid en heeft alle nummers nog op de plank staan. Dan is het dus erg leuk als je er na 25 jaar zelf in staat! Er is een mooie reportage gemaakt over hoe wij ons klaar maken voor de wedstrijd in Zwolle welke hun sponseren. Het blad ligt ondertussen bij de lezers op de koffie tafel!
Graag tot ziens bij de fantastische indoor wedstrijd in Zwolle "Trekker live"
http://www.trekkermagazine.nl/Trekker-Live/