Jaaroverzicht 2010 Forza Fiat ....
Jaaroverzicht 2010 Forza Fiat
Het jaar 2010 begon voor ons in Januari hartstikke mooi met een interview in het tractorpulling magazine, we zijn best trots op het oranje gekleurde interview.
Ook hebben we dit jaar vele malen in diverse kranten gestaan met een foto, voor de wedstrijd van Tonden stonden we zelfs op de reclame poster.
Het trek seizoen breekt zoals altijd los in Nijkerk, we hebben hier voor het eerst een paar normale runs kunnen weg zetten, met de 2e plek en een intense indoor beleving rijker gingen we tevreden naar huis.
Met een nieuwe koppeling en branstofpomp met 14 mm plunjers ging Martin het proberen in Wekerom, meteen ook nog de eerste plek, voor ons een droomstart.
Tussendoor nog even een versnellingsbak schade gerepareerd.
Daarna Stroe, Erichem, Lopik en Hogeveen de tweede plek, even het Joop Zoetemelk gevoel, dit was daarna drastisch over, een diskwalificatie in Staphorst door het raken van de lijn betekende een 4e plek.
Martin en Gert Boonzaayer van het gelijknamige spuit en straalbedrijf breiden hun sponsoring aan Forza fiat uit.
Om van de tweede plek af te komen zijn we gaan sleutelen en dachten dat er nog winst te halen viel door andere zuigers met nieuwe inzichten te plaatsen, dat viel tegen waardoor de trekker eigenlijk niet meer op top niveau heeft kunnen presteren, in made was het helemaal drama met een 5e plek. Hierna op lokale wedstrijden in Hagestein, Terwolde Lunteren en klarenbeek, nog testen uitgevoerd met andere zuigers maar het werden geen verbeteringen,
Hierna in Putten nog wel weer een opleving maar nog niet de oude Forza, daarom zijn de oude zuigers er toch weer in gegaan.
In Harskamp tweede maar wel met een beschadigd turbo uitlaatwiel, ook Alphen en Lochem zijn niet soepel verlopen door turbo problemen. Ondertussen waren we wel van de eerste plek in de competitie af, Bartje had de leiding overgenomen.
Om van deze problemen af te zijn werd er een nieuwe turbo gekocht/gesponsord door Cees effect reclame, hierna kregen we weer het gevoel dat het goed zat met Forza, de eerste plek in Meerkerk werd dan ook weer behaald, ook de achterstand in de competitie werd daardoor verkleind tot 1 punt.
In Tzum moest de beslissing vallen, gelukkig liep alles perfect en werden we 1e, kippevel krijgen we er nog van als we er aan terug denken, toch best veel gesleuteld in dit seizoen, alles heeft ook niet altijd meegezeten en toch kampioen, dat voelt geweldig!
Helaas viel Tonden in het water, ook het NK in Bakel ging niet lekker, ondanks een mooie eerste run viel het vermogen te snel weg in de finale waardoor we 5e werden.
Jammer maar het grootste doel was al bereikt.
9 October is het kampioenschap met een groot feest gevierd, je weet tenslotte nooit of het weer gaat lukken, dus genieten als het kan, het kan ook zijn zoals Henkie Donk met een dikke grijns zei toen hij weg liep, “zo dat was ook meteen de laatste keer hier”.
Hieronder de eindstand van 2010,
En dan 2011, wat gaan we doen?
Nou we gaan verbouwen, en nog is verbouwen. Op dit moment staat de Forza nog in de schuur zoals hij na Bakel is thuis gekomen, echter zal dit binnenkort veranderen.
We gaan natuurlijk meedoen aan het 3,4 ton supersport verhaal, de eerste spullen zijn ook al wel binnen maar het echte teken en denkwerk moet nog beginnen. Een rolkooi en frame langs de trekker zullen veel tijd kosten maar ook andere spruitstukken en intercooler zullen de nodige tijd vergen. De remmen zullen ook veranderen en de motor zal op de nodige plekken verstevigd moeten worden om het verwachte 30% hogere vermogen en koppel te kunnen verwerken zonder schade. Ons motto is en blijft “we doen het goed of we doen het niet”, we zullen dan waarschijnlijk ook nog niet in Nijkerk zijn, maar we gaan wel proberen op tijd klaar te zijn voor de competitie, de factoren vrije tijd en geld zullen hierin dan wel een belangrijke rol spelen.
We bedanken hierbij opnieuw onze families, fans en sponsoren voor de steun in 2010 en tot ziens in 2011!!
Groeten Rudi, Martin en Evert Jan
9 Oktober: Ook een feest om het kampioenschap te vieren kon niet ....
9 Oktober:
Ook een feest om het kampioenschap te vieren kon niet ontbreken.
zaterdag 9 oktober was het zover, in de voorgaande week van het feest zijn we begonnen met de opbouw voor het feest, er werd een grote tent bij de schuur aangeplakt. Hiermee was de schuur twee keer zo groot geworden.
Alles schoonmaken, opruimen, verlichting ophangen, muziek installatie, tap, sponsor aandacht, banken, stoelen, drank, eten, parkeergelegenheid, beamer, springkussen, toilet mogelijk heden, en plek creëren kost ook best veel tijd, maar we hadden het er graag voor over.
Van sponsor Hamer konden we de parijs-dakar truck nog een keer lenen om het feest terrein op te fleuren, maar ook een Iveco van de firma Kronmuller en een bijzondere New Holland T7040 Blue power van Witteveen/Brouwer sierden het Terrein.
Bij de ingang hing een prachtige spandoek gemaakt door Cees Effect, Cees bedankt!
Zaterdag om 20:00 uur was alles op zijn plek en kon het feest beginnen. Het was deze week fantastisch weer waardoor we lekker buiten konden barbequen, het feest is tot in de late uurtjes doorgegaan, en we hebben zeer positieve reacties gekregen.
Bij deze nog een keer bedankt aan alle genodigden die aan-wezig waren voor de cadeaus en giften, in het bijzonden de Firma Witteveen en de familie Boonzaayer, zij weten waarom!
Ook Marc, Lisa, Wout, Mieke en Ronald bedankt voor het helpen namens team Forza Fiat.
Diverse foto's van het feest staan in het foto boek.
Binnenkort een overzicht van 2010
Tot ziens
12 September: Door het slechte weer kon de wedstrijd in Tonden niet ....
12 september:
Door het slechte weer kon de wedstrijd in Tonden niet doorgaan.
Maar het Nederlands kampioenschap in bakel op 11 september wel, voor deze wedstrijd hebben we eigenlijk niks aan Forzafiat gedaan, brandstof erin, op een paar punten gecontroleerd en op naar Bakel met de Parijs dakar truck van Hamer.
Door het vele slechte weer van afgelopen tijd waren ook hier het wedstrijd terrein en baan niet van goed kwaliteit.
We mochten daarom helaas ook niet op het normale terrein parkeren. Vlak na aankomst barste het geweld van de pro-stocks los, dit keer konden we er rustig van genieten omdat we pas 19:30 hr aan de beurt waren.
We hadden de proeftrek, het was een vreemde trek omdat we veel grip verloren bij de 80 meter, hier hadden de 10 ton trekkers de finale uitgevochten, maar alsnog konden we de 100 meter bereiken. De wagen bleef zo staan. nog 5 andere deelnemers haalden de full pull. De finale liep niet zo als verwacht, konden we in de eerste trek nog niet echt grip vinden, bleek dat er nu toch een taaie baan lag, hierin verslikte de Forza zich en ging onverwacht uit. Vier deelnemers gingen over onze afstand heen. dus een 5e plek.
Working Power mag zich een jaar lang Nederlands kampioen noemen.
22 Augustus: Aankomend weekend (27 en 28 Augustus) is de wedstrijd ....
22 Augustus:
Aankomend weekend (27 en 28 Augustus) is de wedstrijd van Tonden, dit jaar staan wij met de trekker op de poster van Tonden (zie foto), waarvoor organisatie Tonden bedankt!
Hier gaan we al vele jaren met veel plezier naar toe, hier gaan we ons voor de laatste keer meten zonder intercooler, met de rest van de Nederlandse 4 cilinder top, spektakel gegarandeerd, tot ziens!
21 Augustus: Vandaag moest het gebeuren, erop of eronder ....
21 Augustus:
Vandaag moest het gebeuren, erop of eronder.
Alvorens we naar Tzum gingen moest deze week eerst nog de cilinderkop eraf om deze weer lekvrij te krijgen, hier zijn we maandag gelijk mee begonnen om geen tijd tekort te komen aan het eind van de week, dinsdag avond lag de kop er weer fris en fruitig op en heeft de trekker weer gelopen. Woensdag avond de laatste delen eraan en een kleine test gedaan of alles goed was, alles zag er lekvrij en goed uit, dus mooi op tijd klaar voor het duel van zaterdag in Tzum.
Toch duurt zon week wel erg lang, het liefst wil je zoiets gelijk afwerken, nu is het zenuwenlijden.
Zaterdag ochtend zijn we op tijd naar Tzum afgereisd, helaas konden Rudi en Martin niet mee door de drukke werkzaamheden op hun bedrijf, Ronald G ging mee voor de geheugen steuntjes en de "check check dubbel check" momenten.
Ongeveer 14:15 uur was het zover, het moment der waarheid was aangebroken, op een mooi evenementen terrein en een goede baan moest het gebeuren.
De Carpenter had de proeftrek en zette 88 meter op het bord, de sleepwagen bleef staan. Orange Adventure alias Jan TM met zijn Fiat 850 was aan de beurt, helaas minder geluk voor jan, het koelwater kwam er bij ongeveer 70 meter allemaal uit.
PARTY TIME, wij waren aan de beurt, mooi optoeren en weg in de drie, ai, oei linkerwiel slaat door op de natte plek van Jan TM, neus aan de grond, trekker linksaf, snelheid eruit, maarrrr toch weer oppakken brullen, rechtdoor, neus in de lucht snelheid weer omhoog op naar de 92,45 meter. maar is het genoeg???
Albert Ruyten met Bartje komt voor de wagen, als hij voorbij onze afstand gaat is hij kampioen, zo niet wij. Bartje gaat zoals altijd met hoge snelheid weg, schakelt terug bij ongeveer 85 meter en rijd toch met redelijke snelheid richting de vlag, de snelheid gaat er toch uit en op het eerste gezicht lijkt het alsof hij de vlag niet heeft gehaald, emotie komt los, vele blikken op het afstandbord, 90.99 meter, WIJ ZIJN KAMPIOEN COMPETITIE 2010, de vreugde bij ons is groot maar ook het respect voor Bartje, zoals al eerder gezegd is de Ford oersterk en betrouwbaar, een combinatie die uiteindelijk ook makkelijk kampioen had kunnen worden. Uiteindelijk word de afstand door niemand meer gehaald en hebben we ook de dag overwinning op zak, de lauwerkrans die werd uitgereikt was vandaag dubbel op zijn plek.
Gelukkig stonden wij aan de goede kant van de streep en kunnen we een winter lang genieten van de laatste 3,5 ton sport titel die er nog was. Ook nog wel bijzonder is dat dit volgens ons ook de eerste S-divisie titel is voor een Fiat, ons merk, dus voor ons gaaf.
Op de andere baan gaf Appy Power ook nog een Fiat visite kaartje af door de pro-stock B divisie wedstrijd te winnen, ook Appy kan in de laatste wedstrijd kampioen worden, Appy succes!
Bij thuiskomst was de schuur en het erf versierd met oranje vlaggetjes spandoeken en foto's, dat is toch lekker thuis komen, buren bedankt!
Op 11 september gaan we strijden voor de andere NTTO NK titel in Bakel, ook dit zal weer spannend worden, zon dagwedstrijd verloopt altijd anders dan verwacht, maar we gaan er natuurlijk vol voor.
14 Augustus: Wegens vakantie een verlate update van de ....
14 Augustus:
Wegens vakantie een verlate update van de laatste twee weken.
Nadat er in Klarenbeek een mooie run met mooie drukken was weggezet gingen we vol vertrouwen naar Alpen, Rudi nam vanwege vakantie van de andere teamleden de honneurs waar. Rudi haalde ternauwernood een full pull met toch weer te lage drukken. Dit bleek ook weer in de pull off omdat de Forza niet van de plek te krijgen was, helaas was deze turbo helemaal overleden.
Toch was het nog goed voor de derde plek, maar met een goede turbo had er toch echt meer ingezeten. Maar betrouwbaarheid is ook een belangrijke factor in onze sport en dat heeft pullingteam Bartje perfect voor elkaar. Maar ondanks puntverlies bleven we bovenaan in de competitie staan.
De week erna bij de turbo dokter geweest om een oplossing te zoek voor de problemen, die heeft ons goed geholpen met een tijdelijke oplossing van diverse bijelkaar gevoegde delen van onze rest delen en nog wat delen van hem zelf.
Met het complete team en vele fans op naar Lochem, voor het eerst dit jaar gingen we weer met de Parijs-dakar truck van Hamer op pad, Herman chaufeurde de truck onder veel belang-stelling door Lochem city en het pulling evenement terrein op, nadat de trekker gelost was en de truck en trekker mooi opgesteld stonden, werden er vele fotos van het mooie materiaal gemaakt.
Dan de wedstrijd, helaas is dit voor ons weer niet gelopen als verwacht/gehoopt, opnieuw deed de turbo niet wat hij moest doen, met nog geen 4 bar inlaatdruk komen we toch echt druk tekort, doordat we zelf ook de verkeerde beslissing hebben genomen om toch in een verwacht haalbare, hogere versnelling te rijden haalden we net de full pull niet wat drie andere pullers net wel lukte, dus een 4e plek en derde voor de competitie, omdat Bartje ook vandaag geen fouten maakte heeft hij de leiding in de competitie overgenomen, ook Working power deed goede zaken en nam de derde plek over van de Carpenter.
De week na Lochem moest er een knoop doorgehakt worden, hoe gaan we verder, op deze manier worden we geen kampioen en we hebben nog twee westrijden om het tij te keren, de punten voorsprong van Bartje is 6 punten wat niet onoverkoombaar is, maar dan moet er minimaal 1 keer gewonnen worden, want Bartje gaat nooit stuk.
Op maandag kwam het het super mooie bericht dat Cees Effect de sponsoring wilde uitbreiden om mij voor dit jaar en volgend jaar verder te helpen.
De Bedrijven van de familie Boonzaayer steken ons dit jaar echt een hart onder de riem!
Er kon dus een nieuwe turbo gekocht worden, ook hier heeft de turbo dokter cq molenaar ons weer mooi mee geholpen,
Deze turbo is er donderdag opgezet en de rest van de motor is gecontroleerd op afstellingen.
Op naar Meerkerk opnieuw met de truck van Hamer.
In Meerkerk ligt altijd een vreemd baantje waar je moeilijk vat op kunt krijgen, we waren als laatste van de competitie deelnemers aan de beurt en moesten een full pull rijden wat ook lukte, en Yes de turbo druk was weer als vanouds, en de Forza brulde ook weer als vanouds, dit was voor ons een grote opluchting.
Er hadden zich 5 pullers in de pull off gereden, Bartje had de vlag het verste weggezet voordat wij moesten. Voor vandaag hadden we beslist om in de lage versnelling te rijden, omdat de baan waar de wedstrijd beslist werd best goed was, zijn we de pull off ook gestart in de lage versnelling, dit heeft ons tot onze grote vreugde 1, 60 verder gebracht dan Bartje en daarmee de eerste prijs, dus we zijn weer back in buisness!
Aankomend weekend word de competitie beslist, we staan nu 1 punt achter op Bartje, dus we moeten voor Bartje einidgen om kampioen te worden, dat betekend dat we van de week nog wel weer moeten sleutelen want de motor transpireert wel heel erg als er gewerkt moet worden, maar dit mag geen probleem zijn dus gaan we zaterdag op naar Tzum om te strijden voor de titel Nederlands Kampioen!
26 Juli: Even weer een update van de site tussen de vele ....
26 Juli:
Even weer een update van de site tussen de vele werkzaamheden door.
Vorige week zijn we met Forzafiat nog even naar Lunteren geweest, ook de organisatie van Lunteren heeft er nu een mooie kleibaan liggen, dit zal nog meer sport trekkers trekken dan voorheen. Wij hebben deze wedstrijd gebuikt om te testen met andere zuigers, dit pakte niet goed uit, wat wij ook veranderen aan zuigers het word niet beter dan de oude zuigers.
We eindigden dan ook als 4e.
Dit weekend hadden we een druk programma, maar liefst drie wedstrijde moesten afgewerkt worden met als eerste de belangrijkste in Harskamp.
Ook deze week hebben we weer druk gesleuteld om de trekker weer in topvorm te krijgen, dat is niet helemaal gelukt blijft nu achteraf. Alle deelnemers in onze klasse haalden een full pull, ook wij, maar overtuigend vonden wij ons zelf niet, dat bleek ook in de pull off, drukken en temperaturen zijn niet als vanouds terwijl de trekker wel de set up heeft als vanouds, in een lagere versnelling konden we de schade beperken en zijn gelukkig nog wel 2e geworden en houden de leiding in het kampioenschap vast maar het blijft zweten. Bartje zette vandaag de overduidelijkst sterkste run neer en haalde de 20 punten binnen en is ons tot op 5 punten genaderd.
Zaterdag zijn we afgereisd naar de wedstrijd van Oudenbosch. Eerst nog even bij Richard Sprenkels, van de supersterke Fiat 750, langs geweest voor wat Fiat onderdelen en toen op naar Oudensbosch. Dit is de thuiswedstrijd van de mannen van de Beer met de Fiat 850 mega sport, wij zijn op hun uitnodiging in gegaan.
Helaas was het vandaag helemaal niks met Forzafiat, de turbo wou niet op druk blijven en we zijn ook laatste geworden. met de pest in ons lichaam zijn we weer naar huis gereden en hebben de trekker toch maar weer bekeken bij thuiskomst, op het eerste gezicht geen bijzonderheden. Toen op het onderbuik gevoel de turbo uit elkaar gehaald, en daar kwamen wat problemen naar voren, een totaal afgerafeld uitlaatwiel, hier kun je ook geen druk mee opbouwen, gelukkig hadden we nog nieuwe spullen liggen en hebben zondagochtend weer een frisse turbo gemonteerd, en op naar de thuiswestrijd in Klarenbeek. Hier kregen we nog meer pest in ons lichaam omdat het weer niet wou, maar gelukkig was hier de turboslang de oorzaak van, toen deze er weer goed op zat was de Forza Fiat weer terug, in de hoogste versnelling was de turbo druk nu hoger dan ooit. Dit geeft ons weer het gevoel dat we de eerste plaats in het klassement kunnen verdedigen.
Deze week gaan we de Forza Fiat alleen "knuffelen", helaas zijn we diep diep diep teleurgesteld dat we naar ruim een jaar nog steeds niet onze bestelde nokkenas hebben.
Rudi gaat volgende week in Alphen proberen de eerste plek in de competitie vast te houden.
12 Juli: Een mooi weekend hadden we voor de ....
12 Juli:
Een mooi weekend hadden we voor de boeg, nadat de turbo weer gerepareerd was, zijn we vrijdagavond naar het beach pull tractorpulling feest geweest. Over de temperatuur konden we niet klagen of juist wel, die was hoog genoeg, met de zon op je bakkes raakte je toch snel aan de kook, om het maar niet over de trekker te hebben.
Na het wegen bleek dat onze toerensensor geen signaal meer gaf, paniek alom, na wat kunst en vliegwerk en veel hulp van collega pullers en een leverancier van een nieuwe sensor hadden we tot onze grote opluchting weer signaal, precies op tijd om meteen aan te haken, er waren nog geen full pull's maar wij reden die wel, tot onze vreugde reed er ook niemand meer een full pull, dus een mooie eerste plaats. Mede doordat de Carpenter brokken had, staan we nu weer bovenaan in de competitie stand.
Op zondag zijn we naar Terwolde geweest waar we natuurlijk ons gezicht willen laten zien, ook voor onze sponsoren.
Er lag een super taaie kleibaan, prachtig om te testen, helaas was er maar één andere trekker in onze klasse, Rudi en Martin zouden vandaag allebei een run maken, er werd door Martin een mooie full pull weggezet en rudi zette de tweede run de vlag neer bij ongeveer 85 meter, ook dit was goed voor de eerste plaats,
Afgelopen weken is er ongelofelijk veel gesleuteld om de trekker sterker te maken, de cilinderkop is er toch een keer of 3 afgeweest, er zijn hierbij slechte maar ook goede dingen uitgevonden, daar kunnen we nu weer mee verder, hopelijk komt nu dan ook echt de nieuwe nokkenas waarmee we toch ook weer een stapje verder hopen te komen.
3 Juli: Voor vrijdag hadden we ons opgegeven voor de wedstrijd ....
3 Juli:
Voor vrijdag hadden we ons opgegeven voor de wedstrijd in Hagestein, met over het algemeen veel trekkers uit alle hoeken van het land, en een taaie kleibaan, mooi om nog weer wat te testen. We hadden de veranderingen voor Made weer veranderd, om te zien wat dit voor een resultaat gaf, helaas is de test mislukt omdat de turbo het niet naar zijn zin had, geen grote schade, maar genoeg om niet hard meer te willen blazen, dit gaan we deze week oplossen.
22 Juni: Ook is er fantastisch goed nieuws, de Firma Boonzaayer ....
22 Juni:
Ook is er fantastisch goed nieuws, de Firma Boonzaayer VOF gaat ons, naast al het spuit en straalwerk, ook financieel ondersteunen, hierdoor kunnen wij onze plannen voor verbetering verder uitvoeren op jacht naar het hoogst haalbare, ook met het oog op onze niveau verhoging naar 3.4 ton supersport in 2011 is deze extra ondersteuning zeer welkom.
Vanaf Made is de motorkap daarom al afgewerkt met het logo van Boonzaayer VOF, er zijn fotos toegevoegd,
Martin en Gert bedankt!
20 Juni: Druk druk druk, was het afgelopen week, met ....
20 Juni:
Druk druk druk, was het afgelopen week, met een motor op de operatie tafel.
Omdat we zowiezo al het plan hadden om andere zuigers te proberen, en de nieuwe nokkenas nog op zich laat wachten, hebben we dit plan wat eerder uitgevoerd dan gepland. Vele uren zijn er in het draaien frezen gestopt om een voor ons idee perfecte zuiger te maken, tijdens het proefdraaien bleek dat er nog een kopring lek was, dus nogmaals de cilinderkop gelicht. Zaterdag ochtend om 10:00 uur liet de Forza weer de eerste tekenen van leven horen.
Zaterdag om 13:00 hr met een mooie BE combinatie van Krönmuller richting Made, daar gingen we voor de 7e keer de competitie aan.
Vol verwachting over wat de nieuwe zuigers voor verbetering zouden brengen, bleken theoretische gedachtes niet altijd te kloppen met de praktijk, bij het wegtrekken bleek al dat het een flauwe pudding was, normaal word de neus omhoog geslagen terwijl nu de wielen zogoed als aan de grond bleven, bij 91 meter was het helemaal over met de koek, dit was een flinke tegenvaller en niet goed voor het punten aantal.
Maar ook hier worden we wijzer van, we weten nu dat we deze kant niet op moeten en daarom staan de zuigers al weer op de werkbank om deze week opnieuw aangepast te worden op zoek naar de beste zuiger voor onze trekker, dat we hier nu wat punten mee laten liggen is jammer, maar we streven natuurlijk naar vooruit gang, en als blijkt dat de oude zuigers de beste zijn gaan deze er weer in.
Het is nu de bedoeling om in Hagestein aan te haken om te zien wat het resultaat van opnieuw aangepaste zuigers is.
11 Juni: Afgelopen twee weken hadden we mooi de kans ....
11 Juni:
Afgelopen twee weken hadden we mooi de kans om de versnellingsbak te repareren.
De versnellingsbak moest wel compleet uitelkaar om het kapotte tandwiel van de derde versnelling te bereiken, maar dit was op zich geen probleem, het tandwiel kon netjes bijgewerkt worden en functioneert weer naar behoren.
Vrijdagavond zijn we naar Staphorst afgereisd met twee prachtige Fiat 850 trekkers, Rudi deed een gooi naar de eerste plaats in zijn klasse wat ook lukte, eindelijk konden de pk's op een super baan gezet worden, aan de gloeiende uitlaat en grote kegel kon je zien dat hij er lekker voor moest werken.
Ook deden we mee met Forza Fiat in de 3,5 ton superstandaard, hierbij hebben we wat dingen getest, echter ging er een verstuiverleiding lek zodat de test mislukt is.
Zaterdag deden we gewoon weer mee in onze eigen klasse voor de Ntto, we hadden de proeftrek, we konden wel merken dat de trekker niet zo trok als vanouds, en te snel opgaf, daarom hebben we in de officiële trek maar een versnelling lager gereden, ook daarmee werd een full pull getrokken. in de pull off ging het wel mis, niet met de trekker, deze ging redelijk goed, maar de bestuurder maakte een inschattingsfout en raakte de witte krijtlijn, dusssss, gediskwalificeerd, dat was niet goed, vooral niet voor het klassement, maar omdat ook de Carpenter het niet goed deed en juist Working Power wel staan we nog steeds boven aan, alleen wel drie trekkers op 7 punten van elkaar, dat word dus nog echt spannend.
Deze week voor Made's powerweekend gaan we onderzoeken wat de oorzaak van het vermogen verlies is, en we gaan zowiezo een geplande wijziging maken aan het drijvend gedeelte van de motor, een drukke week voor de boeg dus. maar we hebben ook zowiezo al goed nieuws voor volgende week, daar later deze week meer over, tot ziens in Made.
1 Juni: Bij deze een update van afgelopen twee wedstrijden ....
1 Juni:
Bij deze een update van afgelopen twee wedstrijden, 21 Mei hebben we gereden in Lopik, in de week eraan vooraf hadden we het differentieel aangepast, en waren benieuwd naar het resultaat er van.
Omdat Evert Jan, Rudi en Martin niet konden i.v.m. drukke werkzaamheden, werd Ronald Ganzefles gevraagd om ons te vertegenwoordigen, Ronald is een trouwe supporter die begrijpt waar wij mee bezig zijn, en altijd bereid is om een handje te helpen. Op de wedstrijd zelf heeft Ronald het ook erg goed gedaan, hij is tweede geworden, het lijkt erop dat het differentieel beter werkt, maar daar zijn we nog niet zeker van, in iedergeval blijven we aan de leiding in het klassement.
29 Mei: Moesten we aantreden in Hogeveen. Voorafgaande ....
29 Mei:
Moesten we aantreden in Hogeveen. Voorafgaande aan deze wedstrijd hebben we een paar kleine dingen gewijzigd, deze baan biedt minder grip als een kleibaan maar toch is het er leuk spelen, na een mooie full pull en een redelijke pull off zijn we weer tweede geworden, je kan ons ondertussen best de Joop Zoetemelk van de competitie noemen! Ondanks dat blijven we aan de leiding.
Wel zaten we dicht achter de Carpenter welke er met de 20 punten vandoor ging, we hijgen ondertussen wel in zijn nek. Omdat we tot noch toe erg betrouwbaar zijn houden we druk om onze eerste plaats vast te houden. Echter bij een fout zullen Bartje en de Carpenter ons genadeloos afstraffen en kunnen we ook zo zakken naar de derde plek, erg spannend dus.
In de komende week gaan we de versnellingsbak weer goed maken en er komt nog wat verandering in ons kleppenspel om toch nog wat pk'tjes te zoeken.
hierbij een link naar onze runs in Hogeveen waarvoor wij Johan van tractorpullingtv.nl willen bedanken.
http://www.youtube.com/watch?v=LyeWHq1nXBY
Tot ziens in Staphorst.
18 Mei: Vol verwachting gingen we naar Erichem ....
18 Mei:
Vol verwachting gingen we naar Erichem.
Het was in ieder geval mooi weer, dat was de afgelopen week wel anders geweest, ook de baan lag er mooi bij. Afgelopen week is de price-as rem aangepast en werkt nu perfect.
Om 16:00 uur ging onze klasse van start, er waren 6 full pulls, dus er was een mooie pull off, de Forza had er een mooie dikke full pull uit weten te persen, wel onderuit in toeren maar dan begint de motor lekker te protesteren en weigert op te geven, de afstelling word steeds beter. In de pull off zette Bartje in een strakke run de sleepwagen weg op 97 meter, daar konden wij niet aankomen, helaas ging het differentieel onverwacht in werking en op één wiel kun je niet trekken. Toch was dit goed voor de tweede plek waardoor we nog steeds eerste blijven in de competitie.
Na de pull off werd onze trekker door de technische commissie van de NTTO gekeurd, er waren geen bijzonderheden dus ook dit was snel voor elkaar.
Na afloop van de mooie wedstrijd, kwamen we op de terug reis tot de conclusie dat de aanpassing aan het differentieel snel moest worden uitgevoerd, voorheen hadden we in de hogere versnelling nauwlijks last van differentieel problemen maar dat is nu toch anders geworden, dus zondag en maandag is er druk gesleuteld, en is het differentieel aangepast.
Vrijdag gaan we het opnieuw proberen in Lopik, tot ziens.
9 Mei: Het was een druk pulling weekend voor ....
9 Mei:
Het was een druk pulling weekend voor ons, vrijdag is er naar de versnellingsbak van Forza Fiat gekeken, door werkomstan-digheden kon dit niet eerder. Het bleek dat er dikke bramen aan de schakel vertanding van het 3e versnellings tandwiel zaten, dit was niet zomaar weg te krijgen, we hebben de schakelmof overheen gedrukt met niet al te geringe kracht, zo blijft hij voorlopig even 3e versnelling staan, we zullen beter gebruik van de price-as rem moeten maken. Voor de rest nog wat afstellingen gewijzigd, om meer effect van de nieuwe brandstofpomp te krijgen.
Vrijdagavond zijn we met de Fiat super 850 van Rudi naar Balkbrug geweest, Evert Jan was de chaufeur, hij genoot zienderogend van zijn run, ook zo kan tractorpulling mooi zijn, dit is een link naar de run
http://www.youtube.com
Zaterdag was het NTTO S-divisie time, op naar Stroe met de Forza, ondanks een beetje regen leek het een mooie dag te kunnen worden, Rudi was de chauffeur, hij zette een mooi strakke full pull neer, de motor had het lekker naar zijn zin en komt weer in de buurt van het vermogen van vorig jaar, de laatste aanpassingen aan de afstellingen moeten hem boven het niveau van vorig jaar brengen, in de pull off met de Carpenter bleek dat deze toch nog sterker is, maar een mooie tweede plek dus. Voor de competitie blijven we aan de leiding. Voor het NK hadden we ons al geplaatst.
Aankomende zaterdag zijn we in Erichem voor de 3e competitie ronde, tot ziens!
1 Mei: 4 weken mooi weer en uitgerekend op ....
1 Mei:
4 weken mooi weer en uitgerekend op koninginnedag regen, maar het werd toch een mooie dag.
De wedstrijd in Wekerom liep veel vertraging op door het slechte weer, ondanks veel wachttijd ging de wedstrijd gewoon door, ook de baan moest tussendoor opgeknapt worden, maar het bleef een goede baan.
Forza Fiat was als laatste aan de beurt, bij het schakelen sprong hij telkens uit de 3, na vele pogingen werd besloten een versnelling lager te rijden, de balans was mooi, maar snelheid te laag, de motor bleef hoog in toeren en hoefde niet maximaal te werken, toch was de prestatie genoeg voor de eerste plaats, mede doordat de Carpenter turbo problemen kende.
Voor Stroe gaan we kijken wat er aan de versnellingsbak mankeert, tevens worden de afstellingen gewijzigd, ondanks dezelfde hoeveelheid brandstof rookt de motor veel meer nu er 14 mm plunjers in de branstofpomp zitten,
Tot ziens in Stroe.
27 April: Helaas hebben we niet kunnen rijden in ....
27 April:
Helaas hebben we niet kunnen rijden in Kamperveen, ondanks een ultiem nachtelijk laatste poging was de brandstofpomp niet op tijd klaar.
Nu zit de brandstofpomp met de 14 mm plunjer elementen er wel op, de oude nokkenas is weer gezet, en zondag liep de motor weer, maandag is de trekker verder vertroeteld, vijdag staan Rudi en Martin aan de start in Wekerom voor de eerste competitie wedstrijd van het seizoen.
Door de drukte op het werk is er niet van gekomen om de remmen en differentieel aan te passen, deze zullen gedurende het seizoen aangepast worden.
Tot ziens in Wekerom.
20 Maart: Wij zijn weer lekker opgewarmd voor de ....
20 Maart:
Wij zijn weer lekker opgewarmd voor de eerste wedstrijd van het jaar 2010!
Afgelopen week is Forza Fiat verder opgebouwd, er zijn nog wat kleine mankementjes opgelost zoals een krom getrokken uitlaatspruitstuk, deze is weer recht en dicht weer goed af.
Ook is de nieuwe koppeling gemonteerd hiervoor moest nog wel een nieuw druklager pas gemaakt worden. We hebben een nieuwe price-as klaar gemaakt, (hiervoor kregen we een goede tip van Jan v Baar, hij gaat dit seizoen bij ons in de klasse ook meedoen met een Fiat 850 genaamd Orange Adventure), 'Theo linthorst (Rudi's vader) kon de as opspannen en heeft hem op maat gedraaid waarvoor bedankt. De Forza is daarna opgestart en liep als een zonnetje. Het starten is wel een nieuw probleem, de gebruikte starter is versleten en veel te traag, daarom hebben we een nieuw type Magneti marelli starter, (natuurlijk houden we het bij italiaans) met wat draai en freeswerk aangepast, de motor gaan nu weer als een speer rond.
19 Maart: Was de eerste wedstrijd in Nijkerk, dit is ....
19 Maart:
Was de eerste wedstrijd in Nijkerk, dit is een indoor wedstrijd, het spektakel is overweldigend, lawaai en rook welke snel word afgezogen, het is dan ook even wennen bij het wegtrekken, zoveel geweld.
We zetten een mooie full pull neer, wel viel meteen op dat de motor niet hard had gewerkt. In een pull off van 6 trekkers, Bad Old Days kon niet terug komen, werden we tweede, de Carpenter kwam nog 4,5 meter verder dan ons. Na de wedstrijd konden we de conclusie trekken dat de Forza zich technisch goed heeft gehouden, maar dat de set up minder is dan die van vorig jaar, dus gaan we weer terug naar de oude set up, en hopen dat de 14 mm brandstofpomp die er aan komt nog wat extra vermogen gaat leveren.
Aankomende maand gaat de achterbrug van de Forza uit elkaar een gaan we remmen en differentieel aanpassen, ook zal de nieuwe pomp er dan op komen, we hopen in Kamperveen en of Wekerom weer aan te treden. Maar eerst heeft Rudi zijn maiden run met de nieuw opgebouwde motor op 5 April in Marle.
Tot ziens.
28 Februari: Afgelopen week zijn de meeste spullen terug ....
28 Februari:
Afgelopen week zijn de meeste spullen terug gekomen om Forza Fiat op te bouwen, de brandstofpomp word later aangepast. Momenteel zijn we weer aan het opbouwen.
Maar omdat de schoorsteen ook moet roken gaan we er voor Nijkerk nog twee weken tussenuit, twee dagen voor Nijkerk zijn we weer terug en hopen dan de werkzaamheden af te ronden,
Er is nog een leuke link toegevoegd van een off-shore http://www.gmra.nl werkende collega.
Tot ziens in Nijkerk
28 Januari: Forza Fiat is in het nieuws in 2010. Vlak ....
28 Januari:
Forza Fiat is in het nieuws in 2010. Vlak voor oud en nieuw viel het Ntto pullingmagazine in de bus met een mooie reportage over ons team. Bijna 3 pagina's met vele foto's, toch mooi om erin te staan. Het verslag is ook te zien en te lezen op de site.
Ook is het programma weer bijgewerkt, het kan zijn dat we nog wat slep of andere wedstrijden bijschrijven, maar dat is afhankelijk van de tijd en staat van trekker.
Afgelopen week hebben we ons nieuwe vliegwiel gemaakt van staal 52 opgehaald, dat zag er perfect uit! We hebben er zelf nog pasbussen bijgemaakt, en op dit moment liggen krukas, vliegwiel en drukgroep bij de balanceerder. Op de brandstofpomp na zijn alle delen binnen, deze zal niet op tijd omgebouwd zijn voor Nijkerk, dus rijden we dan met de pomp zoals hij afgelopen jaar was, de nieuwe nokkenas is dan wel klaar, zodra de krukas en nokkenas terug zijn gaan we de motor opbouwen voor Nijkerk.